Islamic Widget

Thursday, November 21, 2013

SAMPAI DIRUMAH BONDA RATU

Sampai dihadapan rumah Bonda Ratu dengan lori satu tan yang dipandu N,Bonda Ratu keluar menyambut kami,kami bersalaman dan dia memelok aku.Mata aku memandang kekanan kawasan halaman rumah tersebut.Aku terpandang patung patung manusia setinggi kurang lebih dua kaki yang berdiri tengak diantara pokok pokok bunga hiasan.Aku pedulikan sahaja.

Tiba tiba Bonda Ratu bersuara :  Kenapa naik lori adinda
Aku(dengan nada gurauan) : Adinda membawa ramai pengiring terdiri dari orang orang ghaib...takkan kekanda tidak dapat melihat(aku tersenyum).
Berubah wajahnya yang tadi kelihatan comel dan menawan lalu dia menjwab
Bonda : Tak nampak apa apa pun( kembali menunjukkan wajah yang manis)
Adinda tak teringatkan kekanda ni...lama sangat menghilang...
Aku : Kenapa kekanda bercakap macam tu,adinda ni siang malam teringatkan kekanda ,sebab tu adinda berusaha untuk datang walaupun dengan belanja yang sedikit.
Bonda : Kenapa tak bagi tahu kekanda jika diberitahu kekanda akan kirimkan belanjanya.
Aku : Adinda tidak mahu menyusahkan kekanda.
Bonda : Saudara apalah adinda ni bercakap  macam tu.Pergilah mandi dulu nanti kita borak borak panjang.
Aku : Ok
Aku pun menyalin pakaian dan terus kebilik mandi.
Lepas mandi aku menunaikan solat jamak Maghrib dan Isya ditingkat atas rumah teres dua tingkat tersebut,Alhamdulillah selesailah tugas aku dengan Allah untuk hari itu.
Aku turun ketingkat bawah kelihatan minuman dan kuih muih telah tersedia.

BERSAMBUNG

SANTAI

No comments: