Islamic Widget

Friday, November 8, 2013

SAMBUNGAN CERAMAH


Ceramah diteruskan lagi dan lagi, bonda semakin lantang suaranya.
Bonda : Kalau kamu mahu  menjadi guru hendaklah menjadi guru saperti bonda,lihat sahaja ular besar mahu menyerang kita lantas bonda menyuruh kalian segera beredar.....

Aku mula terasa muak dengan ceramah yang langsung tak masok akal tersebut lalu pura pura baring di barisan belakang sekali tetapi masih kedengaran ceramah yang meleret leret.

Bonda :Bonda tidak pernah tidor dan makan sebab bonda bukan manusia saperti kalian.

Masa dah berlalu begitu panjang dengan ceramah ceramah yang mengangkat diri sendiri sebagai Bonda Ratu Penguasa Alam.Aku terlalu jemu dan akhirnya banyak yang tertidor dan bonda yang tadinya menyatakan bukan manusia juga tidor sampai terpaksa dikejutkan orang,dalam hati aku mula memikirkan penipuan Bonda Ratu Penguasa Alam ini.
Geli hati aku memikirkan hal ini.

Selepas solat subuh kami semua berangkat pulang dari Gunung Ledang ,aku membawa kenangan yang aku catatkan disini.

BERSAMBUNG
(cerita kunjungan kerumah Bonda Ratu di Melaka....tunggu yer.....)

SANTAI

No comments: