Islamic Widget

Tuesday, November 12, 2013

BERMALAM DI MELAKA

Pada tengah malam tersebut kami berlima terpaksa mendengar ceramah tambahan oleh Bonda Ratu.
Bonda Ratu mencabut gelang dari pergelangan tanganya yang berbentuk ular yang melingkar.
Bonda : Lihat sini semua....
Kami berlima pun memandang kearah gelang berbentuk ular tersebut.
Bonda : Inilah bentuk dunia kita (tanpa rasa janggal)...ular inilah yang meluahkan nama Allah dengan huruf Alif Lam Lam Ha(ALLAH).
Aku amat tergamam kerana aku tahu firman Allah didalam surah Al Ikhlas yang bermaksud Allah itu Esa dan tidak beranak dan diperanakkan.Auzubillah...tetapi  bonda masih meneruskan ceramah yang bertentangan sekali dengan ugama yang aku anuti.Islam adalah agamaku. Aku jadi terkedu kerana kami baru sahaja menunaikan solat Isya bersama sama...
Bonda(memandang kepadaku dan berkata) : Kamu akan bonda berikan tunggangan harimau bintang dengan syarat kmu melakukan patigeni dan puasa tanpa memakan benda berdarah selama sebulan.
Aku : Baik bonda...
Didalam hati aku tentulah dia akan memberi aku seekor jin untuk aku tunggangi tetapi aku berikap mendiamkan diri sahaja walaupun hati aku menolaknya...
Bonda : Apabila harimau itu datang dihadapan kamu teruslah kamu naik dibelakangnya dan kamu akan dibawa naik kelangit yang ketujuh.Disitu kamu bolehlah berjumpa dengan Nabi Isa.Peganglah lehir harimau itu kuat kuat supaya kamu tidak terjatuh.
Didalam hati aku bertambah kusut dan menentang kerana berlawanan dengan agama aku.
Al Quran peganganku,Muhammad Rasulullah ikutan ku.Rukun Islam dan Rukun Iman peganganku.Aku beristighfar didalam hati....Bonda terus memberi ceramah.
Bonda : Setiap yang ujud mistilah ada ibunya.Ular inilah ibunya saperti mana bonda menjadi ibu kepada kalian.Bondalah yang digelar Bonda Ratu Penguasa Alam yang mempunyai dayang dayang dari tujuh ekor ular yang cantik paras rupanya,yang tidak cantik pula tidaklah boleh menjadi dayang dayang bonda.
Setelah waktu Subuh menjelang kami ramai ramai menunaikan solat Subuh.Selepas Subuh
Aku langsung berdiam diri kerana didalam kepalaku tidak habis habis berfikir tentang Bonda Ratu Penguasa Alam itu bagaimana dan apa yang aku harus buat sebagai pendakwah.
Setelah bersalaman kami pun berangkat pulang.


BERSAMBUNG
(Cerita selanjutnya menyambut HARI RAYA PUASA di Melaka)


 SANTAI

No comments: