Islamic Widget

Monday, April 30, 2012

KEJADIAN MANUSIA SAMBUNGAN


Allah jadikan manusia pertama
dengan mendapat tentangan daripada
para malaikat....
Tetapi Allah telah tetapkan
bahawa Allah tahu 
apa yang malaikat tidak tahu!!!

ADAM PUN DIJADIKAN ALLAH.

BERSAMBUNG!!!

SANTAI

KEJADIAN MANUSIA


Dan (ingatlah Momammad) ketika Tuhan mu berfirman kepada para malaikat sesungguhnya Aku akan) menjadikan di (muka) bumi khalifah.Para malaikat berkata apakah Engkau akan menjadikan di muka bumi orang yang akan merosak (dengan kekufuran dan maksiat) di muka bumi dan dia menumpahkan darah (dengan membunuh yang dilarang  Allah) dan kami (para malaikat) kami bertasbih dengan (sentiasa) memuji MU dan kami menyucikan (namaMu) bagiMu.(Allah) berfirman sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kalian ketahui (tentang hikmah penciptaan manusia),                                                    

SANTAI


Tuesday, April 24, 2012



petikkan dari persatuan pengguna Islam

Memanjangkan apa yang dihajati oleh persatuan


Hati2 yer......

SANTAI

Hari ni aku nak bercerita fasal hati dalam bentuk 

PANTUN SELOKA
(nak berlagak macam ustaz sikit...he he)
cuba hayati sama2 yer....!!!

Nur berada didalam hati yang suci
rohani namanya telah terperi
sebenar2 hati ialah ruh rabbani
tempat tinggalnya diistana rohani.


Hati yang jahat zulmat hati sanubari
bersama laknatullah bersarang didalam diri
tempat qorin beristirehat didalam diri
nafsu amarah,lawamah,sawiah nama diberi 


Hati sendiri menjadi hijab yang ditakuti
doa dimakbulkan pada hati yang suci
beribadat,berzikir,beramal secara khafi
nur menjadi khalifah didalam hati.

NUR ALLAH NUR MUMAMMAD

SANTAI



Sunday, April 22, 2012

Alllah hu akbar
segala2nya milik DIA 

Al Quran dan hadis pegangan kita


Nur Allah Nur Muhammad




SANTAI 

NUR ALLAH NUR MUHAMMAD


Alif
Allah Hussomad
Mim
Nur Hu Muhammad
Manikam Jirim aku




Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, 


NUR ALLAH NUR MUHAMMAD


Lailahaillah Muhammadurrasulullah
Allah Ya Allah
Muhammad Rasulullah
Nur Muhammad Kun Fayakun
Cahaya Nur
Hu Allah Hak Allah
Langit dan Bumi Hak Allah
Subhanallah Walhamdulillah


Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, 



NUR ALLAH NUR MUHAMMAD

Nur Allah Nur Muhammad
Kun Fayakun
Adam Laduni
Langit dan Bumi
Allah Catatkan
Makluk Saufi Allah Izinkan

Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, Nur Allah Nur Muhammad, 
Nur Allah Nur Muhammad, 

Saturday, April 21, 2012

Friday, April 20, 2012

gambar hiasan

membelah laut dengan tongkat Nabi Musa
aku ambil dari google
maaf yer hanya untuk santai jer
SANTAI

NABI MUSA VS 'AUJ BIN UNUQ



Nabi Musa:

Tinggi:40 hasta
Tongkat:Panjang 40 hasta

'Auj bin Unuq:Ketinggiannya melebihi air bah zaman nabi Nuh
Air bah itu hanya dibawah paras lutut.
Bila marah:Dikencingnya negeri itu hingga tenggelam.

Pada suatu hari tentera Nabi Musa berhenti berdekatan tempat 'Auj tinggal
dan 'Auj ingin membunuh mereka
dengan mengangkat gunung untuk dihempap kepada tentera Nabi Musa.

Nabi Musa meminta burung hud2 meletakkan
batu berlian ditas gunung yang diletakkan diatas kepala 'Auj
akhirnya batu2 itu jatuh ketengkuk 'Auj.
'Auj meminati batu itu
dan dia pun lalai.

Kematian orang gagah ini disebabkan terkena libasan tongkat Nabi Musa
pada mata dan kakinya.
'Auj pun mati...


SANTAI

NABI MUSA A.S.




NABI MUSA A.S.
(lahir dikalangan Bani Israil)

Dilahirkan ketika pemerintahan Firaun yang zalim lagi kejam
pembawa KITAB TAURAT

keturunan
Nabi Yaakub
Lawi
Qohat
Imran
NABI MUSA A.S.

SANTAI

Thursday, April 19, 2012



Ini lagi logo2 yang kita takuti.Bukan apa takut orang2 Islam terikut sama.

bila kita kenali,kita boleh la berjaga2.Betul tak?













SANTAI

SANTAI DIBLOG AKU



Aku menulis sambil santai dan minum.
Bukanlah pandai sangat pun
macam bloger bloger
lepasa Al Azhar tu!!!

Tapi aku pun semangat jugak
nak dakwah...
he he

Sedikit sebanyak yang aku tahu
aku tulislah...
Bacaan tidak berat
sambil

SANTAI

MANUSIA YANG DIRANTAI


KEADAAN SEORANG LELAKI BESAR SEDANG DIPASUNG

Kedua tangan manusia itu terpasung kelehirnya.
Kaki dan lutut diikat dengan besi sehingga kebuku lali.

Kabilah:Siapa kamu?
Lelaki:Ceritalah tentang kurma dan baisan kepadaku!!
Kabilah:Ia sudah hampir tidak berbuah lagi.
Lelaki:Bagaimana dengan TASIK THABARIYA?Adakah ia masih ada air?
Kabilah:Airnya hampir kering.
Lelaki:Bagaimana dengan nabi orang2 UMIYIN dan apa yang dikerjakannya?
Kabilah:Dia telah lahir di Mekah dan telah berpindah ke Yathrib.
Lelaki:Apakah orang2 Arab masih memeranginya lagi?

Kabilah:Ya masih memeranginya lagi.
Lelaki:Bagaimana perlakuan mereka?
Kabilah:Dia telah mendapat banyak kemenangan dan hampir semua Arab mengikutnya.
Lelaki:Itu benar2 terjadi?
Kabilah:Ya itulah yang terjadi.
Lelaki:Kalau mereka mengikutnya itulah yang terbaik bagi mereka!!!
Sekarang aku mahu memberitahu kalian bahawa "akulah Dajjal Al Masih"
Aku rasa masa aku untuk dilepaskan dari rantaian ini sudah hampir.
Bila aku terkeluar dari rantaian ini nanti,aku akan berjalan diseluruh muka bumi ini
kecuali
Mekah dan Thahibah(Madinah)
kerana
aku dihalang oleh para malaikat.

Mata satu ni pun logo diaorang
jugak.
Entahlah aku pun tak arif tentang
perkara ni.

Kita kena hati2lah yer...

Tapi untuk pengetahuan,kita tak salahkan!!!

BERINGAT2LAH!!!

BACA DOA DAN USHA......

JIKA DOA SAJA TAK BERUSAHA TAK ELOK JUGAK KAN.....


SANTAI

DIALOG DENGAN MAKHLOK BERBULU TEBAL


KABILAH AD DARI BERDIALOG DENGAN MAKHLOK BERBULU TEBAL


Kabilah Tamim Ad Dari terkejut apabila terserempak dengan makhlok tersebut

lalu berdialog:

Kabilah:Siapa kamu?
Makhlok:Aku adalah JASSASAH(pengintip rahsia)
Kabilah:Pengintip apa?
Makhlok:Tidak perlu bertanya tentang itu.
Jika kamu mahu tahu pergilah berjumpa seorang lelaki yang sedang berada
dibiara sana kerana dia mahu mendengar berita dari kalian.

Tiba2 mereka terlihat sebesar2 manusia sedang dirantai.

Siapa manusia itu?Bagaimana dia dirantai....?


BERSAMBUNG


SANTAI

CERITA TAMIM AD DARI


TAMIM AD DARI
Adalah orang Nasrani
yang memelok Islam
BERCERITA TENTANG DAJJAL KEPADA RASULLULLAH
(yang diriwayatkan oleh Ibnu Sharahi dari Fatimah bt Qais)

TAMIM belayar bersama2 30 lelaki kabilah LAKHM dan JUZDAM
telah dipukul ombak
dan
TERDAMPAR
disebuah pulau.
Apabila mendarat datanglah seekor makhlok
BERBULU TEBAL

BERSAMBUNG

SANTAI

SAMBUNGAN GAMBAR ATAU LOGO KUNCU2

America's Scottish Rite Masons



Lambang kuncu2 jugak ker gambar logo ni?
Awas
awas
awas

Adakah mereka ini anti Islam?
Jika
anti Islam
sahlah tu!!!

SANTAI SANTAI SANTAI

NABI SULAIMAN MENGHARAMKAN SIHIR

.
NABI SULAIMAN A.S.

MENGHARAMKAN SIHIR


Semua kitab2 sihir diarah dan dikumpulkan
lalu ditanam.


SANTAI

PEWARIS KITAB ZABUR

Nabi Sulaiman A.S.
Adalah pewaris kitab ZABUR
daripada ayahandanya
Nabi Daud A.S.
Yang memerintah
Masir
Jordan
Syria
Menaikki permaidani terbang
yang dibawa oleh angin kuat dan perlahan mengikut kehendaknya.
Memerintah manusia,jin,haiwan,burung dan angin.
Memerintah supaya membuat BAIT SUCI
iaitu
RUMAH SUCI
dikenali dengan nama
BAITULMUQADDIS
atau
YERUSALEM
atau
DARUSSALAM.
40tahun
memerintah Israil.

Wednesday, April 18, 2012

RAJA BANI ISRAIL



Ditakdirkan Allah
keturunan Nabi Daud
adalah
menjadi
RAJA
kepada
BANI ISRAIL

NABI DAUD AS

BERPUTERAKAN ABSYALAM(abang Nabi Sulaiman) DAN NABI SULAMAN AS

Absyalam telah merampas takhta dari Nabi Daud AS
akhirnya ditawan oleh tentera ayahandanya dan mati dibunuh walaupun Nabi Daud mahu anknya ditawan hidup2

40 tahun Nabi Daud memerintah
dan akhirnya
takhta
diserahkan kepada Nabi Sulaiman AS.

BERMULALAH

era pemerintahan

NABI SULAIMAN AS

BERSAMBUNG

SANTAI

SAMBUNGAN GAMBAR KUNCU2



betul ker aku ni......tersedak la aku bila tengok gambar ni.
kau orang ok ker?
ooh.....sampai macam ni ker?
BERSAMBUNG
SANTAI

KANAK2 LAHIR DENGAN SATU MATA DI ISRAEL


Dajjal ker ni.....?
aku pun tak tahu la
he he he

KUNCU2 AD DAJAL





Gambar2 dan simbul ad dajjal???
Kita fikir!Kita tenung.....!!!
BERSAMBUNG
SANTAI

DOA FITNAH DAJJAL



Ya Allah sesungguhnya aku berlindung
dengan MU
dari azab siksa api neraka
dan
siksa kubur
serta
fitnah hidup
dan
fitnah dajjal al masih.
AMIN...
SANTAI

Monday, April 16, 2012

KESIMPULAN



Dua jenis KASYAF

KASYAF KEBENDAAN
DAN
KASYAF QOLBUN

Aku nasihatkan diri aku dan sesiapa yang mengikuti
BLOG
ini supaya hati2 dizaman fitnah DAJJAL ini
AMIN...

SANTAI

KASYAP YANG BENAR KATA TOK GURU


Barang siapa yang mempunyai FUAD
dan
CAHAYANYA

itulah yang dinamakan
KASYAF!!!

Barang siapa yang mempunyai QOLBUN
dan
CAHAYANYA
maka kepadanya
ada
HADZRI
atau
PENGLIHATAN BATIN
yang
ANUGERAH
kepada
DIA
Orang yang demikian itulah
orang2 yang
KASYAF HATI

BERSAMBUNG

SANTAI




TANDA2 ORANG YANG PENDAPAT KASYAF PICISAN



  1. Mencari pengaruh sehingga sanggup meyihirkan sesiapa saja untuk kepentingan diri
  2. Bercakap dengan manis dan memuji2 orang disekelilingnya dengan pujian yang melampau
  3. Membuka kasyaf pada pesakit yang terkena sihir atau saka
  4. Membuat skrin supaya dapat melihat dengan lebih jelas
  5. Membanggakan diri kerana boleh melihat alam ghaib
  6. Mengubati pesakit bukan muhrim tanpa syariat Islam
  7. Tidak mengikut Al Quran dan Hadis
  8. Memburuk2kan orang lain
  9. Bercakap membohongi
  10. Tidak tahu membaca Al Quan
  11. Wajah menjadi hitam dan sebam

KASYAF 2



Aku dah pun jumpa Tok Guru cerita pasal KASYAF ni

KASYAF ni sebenarnya panjang cerita...
bukan boleh buka macam buka tin susu
he he

KASYAF adalah anugerah Allah untuk hambaNya
yang ikhlas beribadat
kerna DIA semata2.

Aku ulangi

BUKAN UNTUK PERUBATAN
YANG MAHU MENCARI
PUBLISITI MURAHAN...

he he jangan marah yer
dan
jangan tertipu manusia kasyaf jenis ni.....

BERSAMBUNG

SANTAI

KASYAF


Ada orang cakap kan KASYAF tu boleh nampak
benda2 yang orang lain tidak nampak!!!

OOO....kalau macam tu hebatlah yer...?
Boleh nampak
hantu
orang buat apa semua dapat tahu...
orang buat sihir
dan
lain2 lagi....

Nanti aku cari guru untuk bertanya tentang kasyap ni...
sebab kekadang
KASYAF
macam ni boleh buat jiran tetangga tuduh menuduh...
eeei menakutkan!!!
Akhirnya bergaduh..
Tukang KASYAF pun cabut lari
sebab dah berjaya bagi jiran tetangga bergaduh!!!

BERSAMBUNG

SANTAI


Thursday, April 12, 2012

9 JENIS SIHIR



  1. TAFRIQ:Sihir yang boleh memisahkan suami isteri
  2. AL MAHABBAH:Sihir yang boleh menundukkan suami
  3. TAKHAYYUL:Sihir yang membuatkan sentiasa menjadi khayal
  4. AL JUNUN:Boleh menyebabkan terlupa dan tersasul
  5. AL KHUMUL:Menyebabkan suka brrsendirian yang berpanjangan
  6. AL HAWATIF:Menyebabkan mimpi ngeri dan syak wasangka sesiapa yang mendekatinya
  7. AL MARAD:Menyebabkan sakit sekalian anggota badan dan tidak dapat berfungsi
  8. NAZIF:Sihir ini menyebabkan kedatangan haid yang tidak putus
  9. TAKWIL TAWAJ:Yang merosakkan perkahwinan
Sebelum aku paparkan 9 jenis sihir...
amal ayat ini dulu


SANTAI

SELOKA PULAK DAH


Marilah kita sama2 menyembah Allah
manakan hamba boleh menjadi Allah
itu tentulah perbuatan yang salah
bersolat bersujud hanya kepada Allah


SANTAI



SESAT DAN SIHIR


Ada macam2 gejala diakhir zaman ni...
buat itu,buat ini
supaya mendapat

PENGARUH

dosa ker pahala ker
menipu ker semua

HALAL

dah jadi walilah katakan!!!
Sapa yang ikhtiraf??
Tentulah
PENGIKUT2
yang TAKSUB....
Eh dah melalut la aku ni
macam nak bagi ceramah la pulak

he he he

Ada 9 perkara sihir yang aku pun baru dapat tahu...
aku pun belagaklah macam
orang pandai2...
Jangan marah yer...
Nanti aku paparkan 9 perkara sihir tu du episod yang seterusnya

INSYAALLAH

SANTAI

2 S


SESAT DAN SIHIR(2S)

Bagi aku sesat dan sihir
yang aku beri nama

(2 S)

amat berkait rapat antara keduanya!!!

Cuba kita fikirkan!!!
Ada ker pulak bersolat atas pucuk pisang?
Tanah masih luas dan lapang....he he
lepas tu ambil video
dan hebahkan!!!

TERCENGANGLAH
sekalian makluk melihatnya.!!!
Untuk apa??

TENTULAH

menunjukkan kehebatan kepada yang tak mampu buatkan!!!

he he he

Adakah ini yang disuruh Allah dan Rasul???

FIKIR FIKIR FIKIR

SANTAI

Wednesday, April 11, 2012

SAMBUNGAN SESAT 5



  1. Ajaran Mohd Nor Seman
  2. Ajaran Ayah Pin
  3. Ajaran Bahai
  4. Al maunah
  5. Ajaran Azhar Wahab
  6. Ajaran Banuar

SAMBUNGAN SESAT 4


  1. Ajaran Ilmu Tajali Ahmad Laksamana
  2. Ajran Ilmu Hakikat Jahar Dumin Hulu Langat
  3. Tarikat Mufaridin
  4. Ajaran Hassan Anak Harimau
  5. Tarikat Aurad Ismailiah
  6. Ajaran Mertabat Tujuh
  7. Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
  8. Ajaran Sulaiman(bahtera Nabi Nuh)
  9. Ajaran Ilmu Hakikat Hassan Jonid
  10. Ajaran Ahmadiah(Qadiani)

SAMBUNGAN SESAT 3



  1. Wali Sembilan
  2. Khatijah binti Ali @ Puan Tijah
  3. Syed Mutalib bin Syed Mohd Nordin
  4. Ajaran Mohd Seman Al Banjari
  5. Al Arqam
  6. Golongan Anti Hadis
  7. Ajaran oleh Juruzon bin AbdLatif
  8. Syiah
  9. Ajaran Haji Ghazali Othman,Ulu Klang
  10. Ajaran Hj Kadar Ahmad

SAMBUNGAN WARTA SESAT 2

  1. Trancendental Meditation Maharisi Mahish Yugi
  2. Ilmu Kebatinan
  3. Abdul Rahman Harun(tolak hadis)
  4. Ilmu Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T.Qahar
  5. Kumpulan Ikhwan0-Al Mas
  6. Kuasa Ghaib Tahan Diri
  7. Mohd Nordin Puteh
  8. Nasrun S.T.Qahar
  9. Roslan Katimun(ajaran wali 9)
  10. Tarikakat Naqsyabandiah Qodirun Yahya

SAMBUNGAN WARTA SESAT


aku paparkan 10 lagi saperti yang dijanjikan
  1. Kaula
  2. Hakikatul Syahadah
  3. Rampai
  4. Wali Suci
  5. Kalimat Sakti
  6. Silat Pukulan Jauh
  7. Ilmu Tenaga Dalam Hikmat
  8. Zikir Shaaban Islam Haq
  9. Asal Maujud Garis Laksamana
  10. Al Ma'zat

46 lagi


Lagi 46 akan aku sambung kemudian.
Fikir fikir la sendiri
yer

"ALQURAN DAN HADIS PEGANGAN KITA"

SANTAI

56 WARTA SESAT


Akua paparkan 56 ajaran sesat di Malaysia yang

diwartakan oleh

JAKIM

  1. Nasrul Haq
  2. Budi Suci
  3. Al Watan
  4. Budi Suci Sejati
  5. Jawa Faradin
  6. Silat Sunda Pukulan Ghaib
  7. Tusuk Hikmat
  8. Ilmu Kebatinan
  9. Potong Maya
  10. Naluri.

Tuesday, April 10, 2012

SELOKA


SELOKA(SAMBUNGAN 2)

ikan sekati dibawa berlari
jangan jatuh sambil berlari
pandanglah kanan kiri
jangan suka tinggikan diri.


fakir minta undurkan diri
jangan sampai ada yang kecil hati
maafkanlah sifakir ini
mungkinkah salah tafsir barang tersembunyi.


SANTAI

SELOKA


SELOKA KITA(SAMBUNGAN)

kita mencari hakikat insan
padah datang tidak perasan
sepatutnya belajar hakikat ehsan
barulah Allah memberi balasan.


panglima laksamana jalankan hukum
dunia akhirat semuanya betul
apabila disana terimalah hukum
yang mana salah yang mana betul.

SANTAI

SELOKA

SELOKA KITA
kita mendiam dipintu tanah
kita mendiam dimata air
dalam diam dajjal memfitnah
dalam sujud air mata mengalir.



matahari tanpa jemu menyuluh bumi
panas terik hujan pula datang
setiap hari bersujud dibumi
penat jerih menunggu kiamat datang



didalam hati ada diri
dalam diri dua wilayah
hati2 menjaga diri
jangan sampai membawa padah...



SANTAI

DALAM PELAYARAN


SANTAIKAN FIKIRAN

Dalam pelayaran hidupku yang mencapai angka 6oan ni
macam2 yang aku tempuhi!!
Suka duka
senang susah
dari terbang diudara,belayar dilautan,berkereta,keretapi dan berjalan kaki
semua aku dah lalui.

Aku berjumpa dengan orang yang bergelar SIFU didalam
PERUBATN ISLAM...

Apakah aku buta hati dan mata
kerana TIDAK memberi PENGIKTIRAN
kepada SIFU!!!?

SIFU boleh membuka pandangan batin seseorang yang dia kehendakki!!!
Boleh berinteraksi dengan para wali.
Boleh memanggil ruh.
Memanggil syeh masok kedalam badan pesakit,nama syeh Lokman Hakim!!!
Semasa menjalankan upacara perubatan SIFU boleh memegang
pesakit dimana2 saja pada badan pesakit yang bukan muhrim.
Memanggil ruh orang2 yang masih hidup dan berinteraksi....!!!?
Mengenakan bayaran ribuan ringgit daripada pesakit yang berduit walaupun hanya
dengan sehelai kain hitam
yang kononnya kain itu sebagai pendinding!!!

Bagi aku sudah menampakkan ciri ciri......@@###%%%?
Berzikir banyak2 supaya beroleh POWER
untuk berubat...!!!?

BERDOSAKAH AKU JIKA BERFIKIRAN BEGITU?

SANTAI

SESAT SESAT SESAT


MAKSUD SESAT
(aku petik dari google)

AJARAN ATAU AMALAN
YANG DIDAKWA
SEBAGAI AJARAN ISLAM
SEDANGKAN
HAKIKATNYA
SAMA SEKALI BERCANGGAH
DENGAN
AL QURAN DAN AS SUNNAH.

Aku cuba sambungkan apa yang aku dapat
semoga Allah memelihara kita semua didunia dan diakhirat.

bersambung insyaallah.

SANTAI

Sunday, April 8, 2012

SELOKA

Assalamualaikom salam mari mahdini
minta selamat umat nabi Mohammad
kekasihMu Mohammad ya Rabbani
Ahlussunah waljamaah adalah muktamad
.
marilah kita sama2 berfikir
antara syiah dan wahabi yang disingkir
jika benar kata2 sifakir
bukan aku yang menyingkir
Al Azhar yang bertenaga mahir
.
Siapakah aku yang boleh terjemahkan
quran dan hadis tidak menjadi hafalan
mengharap para ulamak membuat kesimpulan
rukun Islam dan rukun iman tetap diutamakan
.
Berkasih janganlah sampai tersisih
memilih2 pada yang bersih
banyak ilmu sesat menampakkan bersih
pandai2lah para sahabat memilih.


Jika As Siddiq dikatakan sesat
apa ilmu yang nak dipakai
pastikan kita memilih yang tepat
jangan hanya jubah dan serban saja tersimpai.


Aku bukan ulamak tersohor
hanya seorang yang amat fakir
tidak pula berniat menjadi masyhor
marilah kita sama2 berfikir
.
tepuk dada tanya diri
apakah benar semua ini
adakah igauan disiang hari
Addajjal akan keluar bersama Yahudi?
SANTAI

PANTUN SELOKA

Minta salam hebat dilangit
minta ampun hebat dibumi
belajar imlu tinggi melangit
jangan lupa rumput dibumi
Guruku masa sekolah kat Jenan tu yang sekali jer masok kelas masa kami ditingkatan 5Sain
tahun 60an menghambat mindaku.
Terkenang wajah cikgu yang comel tu
dengan cerita
RANJAU
.......
Kami ramai dapat A1 dan A2
dalam subjek cikgu.
TERIMA KASIH
cikgu.
SANTAI

WAHABI

Malam tadi aku tak mahu lelap
kerana aku
melayari internet!!!
WAH....macam2 la.
TERKEDU!!!
BETUL KER WAHABI MACAM TU!!!?
ALLAH BERTEMPAT
DI ARASH!!!
BERSILA MACAM KITA BERSILA!!!
HASSAN ASYARI !!!
dia pun tak betul!!!?
sifat 20 tak payah belajar.
Betul ker apa yang aku baca ni?
Tersalah faham ke aku ni....?
FIKIR FIKIR FIRIR
langsong tak tetidor
he he he.
Aku ni bukan ustaz!!!
Baru bercadang nak beli jubah macam bekas kawan sekolah aku tu...SHAHIDAN KASIM
tapi aku kena belajar lagi ni....
baru boleh pakai jubah...
he he he
SANTAI

WAHABI

NANTI KITA CARI CERITA WAHABI PULAK YER
SANTAI...

FIKIR FIKIR

Malam ni...ooo dah pagi la...
aku melayari internet
mencari FAKTA TENTANG SYIAH.
Banyak jugak yang aku dapat maklumat...
Sayang jugak yer
berjubah berserban
tetapi
BERMUTAAH!!!
Ada gambar lelaki yang berjubah tu berkucupan!!!
Merangkak kat kuburan!
menyiksa diri sendiri!!!
Ada jugak buat kaabah sendiri....!
Tawaf sendiri
he he he
betul ke ni?
Kalau betul SALAHLAH yer~!!
Ini kut
yang bercakap Allah sakit!!
guru diaorang Allah jer...
ENTAHLAH.....!!!
FIKIR FIKIR FIKIR
Aku bukan ustaz pun.
Jubah pun tak beli lagi...
he he he
SANTAI

Saturday, April 7, 2012

BISMILLAH


Ya jiwa BASMALLAH
kami menyebut bersama asma ALLAH
kami ucapkan alhamdulillah
supaya mendapat rahmat dan barakah.

Bersantai bersama teman
jangan pertikai tentang iman
kuatkan diri dan terus beriman
perkiraannya dihari penghabisan.

SANTAI


Wednesday, April 4, 2012

SILSILAH

Aku teringat dikejauhan malam macam ni,
aku nak tulis
SILSILAH GURU GURU SAUFI
Tentulah
DARI
RASULULLAH.
Aku nak tulis mulai
HUZAIFAH R.A
murid2nya
IMAM ABU HASSAN BASRI
MALIK BIN DINAR
SABIT ALBATANI
MOHAMMAD BIN WASI
manakala
IMAM ABU HASSAN BASRI
mempunyai murid
berdarjat
QUTUBUL GHAUTH
iaitu
IMAM ABU TALIB AL MAKI
kalau salah tolong betulkan yer...
SANTAI

Sunday, April 1, 2012

MUSIM


MUSIM

Bila musim bunga tiba
halaman rumah indah berseri
apabila petang tiba
halaman rumah jadi kotor tanpa seri.

halaman rumah tanpa dicuci
menjadi laman yang ngeri.
datang pula para pencaci
ooo memang bunga penyebab disini.

Bila musim QORIN mengamok
terdengar sana sini orang mengamok.
dulu berzikir dengan seronok
kini lupa hati layak orang yang nyanyok.

Bila MULHIM menyatakan yang benar
QORIN menyanggah dengan mata bersinar
QORIN menjanjikan kemasyhuran yang tersebar
Kamulah guru yang muktabar!!!

MULHIM menyarankan bertaubat,bertasbih,berzikir.
biar Qorin terbang menjadi debu2 berterbangan
itulah tindakkan seorang fakir
agar hati,mulut,hidung telinga dapat berteman.

Terpulanglah diri sendiri
menghayati yang terperi
semoga kita dapat sedarkan diri
menambahkan iman untuk diri sendiri.

Qorin tidak pernah memilih guru atau murid
yang penting jaga hati dan wirid
beruzlah,bersuluk, muhasabah diri guru dan murid
berbaik2lah antara guru dan murid.

SANTAI

BORAK2


Petang semalam aku borak2 dengan kawan2...

DIALOG

A:Cerita tentang guru kita yang berbagai bagai ragam!
B:Apa hal pula tentang guru kita ni?
C:Dia suruh si D mengajar tetapi dia pula yang mengajar!!!

A:Apa kata si D?
C:D tak puas hati la.....pasal murid2 dia guru dah ambik alih....dan D tak mahu hazir
bersama2 dalam kuliah guru tu.D nak bawa diri sendiri...

A:Ooo...tak apa la itu kan pilihan dia....

Dimana hati,mulut,hidung dan telinga yang dipelajari selama ni?
kemana menghilang semua tu?

AWAS!AWAS!AWAS!

Bukankah didalam diri ada QORIN yang mengajar diri sendiri?
Berguru dengan diri saja la...

Akhirnya ALLAH saja yang menjadi guru sendiri kata mereka..

OH.....macam tu ka...
AHLI SUA PI.....

DIDIK HATI LA MACAM TU NO

Jangan mareh..

SANTAI

HATI


HATI

Hati
mulut
hidung
telinga

Jika hati,mulut,hidung dan telinga

TIDAK SEKATA

macam2 prasangka buruk akan terbit dari
empat sudut tersebut!!!

CONTOH

Hati....ooo....tidak suka la kamu!!
Mulut......eh..eh...aku suka sangat kamu....dan lain2 kata2 laluan manis!!
Hidung....terus mendengus...mana satu aku nak ikut ni?....
Telinga......apakah aku sudah pekak?

Didalam diri pun sudah tidak seiya dan sekata!!!

BERSAMBUNG

SANTAI