Islamic Widget

Wednesday, December 30, 2009

Hari ini adalah hari kelahiranku

Tanggal 30.12.1949
Aku dilahirkan kedunia ini.

Jerih payah ibuku mengandungkan aku.
Genaplah usiaku 60 tahun.
ALHAMDULILLAH!
Aku masih sihat
dan
masih boleh menulis!
Semoga Allah
memberi
kebaikan
didunia
dan akhirat.
AMIN!AMIN !AMIN!

Hai orang Taiping!

Assalamualaikom!
Tidak kiralah siapa pun anda.

Anda MUSLIM dan beriman dengan AL QURAN,

ALLAH

pasti bersama
ANDA...

INSYAALLAH!!!
(sila lihat GEDUNG SUFI di internet)

Tuesday, December 29, 2009

Perubatan Islam

Al Quran yang mempunyai
MUKJIZAT
amat
MENAKJUBKAN!!!!
Pelbagai perubatan melalui Al Quran boleh diperolehi
bagi sesiapa yag berhajat.
Tanpa wang yang banyak!!!
TIDAK
saperti orang2 yang MENURUN
dan yang lain selain Al Quran...

Anda yakin ,anda dapat!!!
Aku sarankan bacalah Al Fatihah banyak2!!!

NESCAYA HAJAT ANDA

TERCAPAI....

Tak percaya ke..?
CUBALAH.....!!!
INSYAALLAH..

Saturday, December 26, 2009

al fatihah lagi

Sementara menunggu solat magrib ni elok juga yer
kita cerita Al Fatihah ni.

Surah yang cukup
dengan

MUKJIZAT

dan pengamalnya pula mendapat

HIKMAT!!!

Baca la banyak2 yer!
kalau rajin baca 70000kali...

boleh ke....?

Al Fatihah juga adalah kepala kepada

PERUBATAN ISLAM!!!

Bacalah Al Fatihah
dengan tajwid yang betul!!!

Allah akan makbulkan semua

PERMINTAAN

kita

INSYAALLAH.....

Thursday, December 24, 2009

santai bulan desember

Pagi ni aku sarapan lewat sikit
tau tak pasal apa?

Isteri aku yang comel dan montel ni
terlewat bangun!!!

he he he

sayang punya pasal tak apa
maklum la...
kami hidup bersama dah lebih 30 tahun..

Dulukan...masa baru2 kawin orang kata
sicomel aku ni macam
bintang filem Indonesia

CRISTINE HAKIM

Masa tu bintang filem indon tu tengah TOP!!!

MELETUP2 dipawagam bila ditayangkan.

Aku pun kembang kempis la hidung kerana makan puji...

he he he

Sekarang nak tau tak...ari tu kami keklinik buat pemeriksaan
kencing manis isteri aku.

Semasa diklinik
Dr:Isteri encik tak teruk,gula tak tinggi
Aku;Alhamdulillah
Dr:Dah lama ke isteri encik ni gemuk?
Aku:tak lama doc
Dr:dulu ok ke badan isteri encik ni....?
Aku:Jawab dalam hati....dia tak tahu no dulu isteri aku macam bintang filem...
Dr:Kenapa diam encik?
Aku:Terus menjawab...montel dia ni jadi dalam tangan saya doc!!
Dr:Ketawa berdekah2

Sekarang ni isteri aku yang comel dan montel ni kerap jadi bintang tilam...
he he he

Sunday, December 20, 2009

7 huruf tiada didalam Al Fatihah

Huruf yang tiada didalam AL FATIHAH

FA
JIM
SHIN
SA
DHO
KHO
ZAI

Al Fatihah..........Al Fatihah..........Al Fatihah.......

ALHAMDULILLAH!!!

1250000 huruf2 didalam al quraan

Didalam Al Fatihah sahaja mengandungi
127 huruf.

1250000 huruf terbentuknya
FIRMAN ALLAH
yang mempunyai
MUKJIZAT!!!

MAHASUCI ALLAH

ALLAH HU AKBAR!!

sambungan Al Fatihah

Dah dapat ke dimana
7 HURUF
yang tiada didalam
ayat tertsebut?

Jika tidak dapat aku bagi tahu yer....?
emm.....lain kalilah yer....
cari dulu tau.....

dan bacalah Al Fatihah itu
BERULANG KALI

AL FATIHAH>

al fatihah

Al Fatihah mempunyai 127 huruf2 kalzum.
23 huruf al quraan daripada huruf
ALIF sampai YA.
Yang membina ayat Al Fatihah tersebut!!!

Dimana 7 lagi huruf KALZUM itu?

Cubalah cari yer.....

Saturday, December 19, 2009

terima kasih pasal respond

terima kasihlah pasal
ada tindak balas dari kalian...
tajuk apa ye yang baik untuk bacaan kita kali ni?
Ala macam pandai sangat pulak dah....
seolah2 semua tajuk dia tahu...he he...
Arini aku dah boleh senyum tau....
boleh mengadap computer ni...
tak la boring sangat
ha ha ha

Friday, December 18, 2009

maaf lama tak menulis

Aku mohon maaf banyak2 pasal lama sangat tak menulis disini

bukan apa tau tak...
CPU aku buat hal

nanti dapat ilham baru
aku tulis lagi


MAAF YER.....

Wednesday, November 4, 2009

Al QURAAN

AL QURAAN

30 JUZUK
114 SURAH
6666 AYAT
77450 KATA-KATA
222671 MUSYHAP
1250000 HURUF

Saturday, October 24, 2009

berbasikal

Kita umpama belajar mengayuh basikal!!!
AWAS!!!
Kayuhan anda jangan terlalu laju...
anda akan kepenatan!!!
Basikal yang sedang laju
jika diberek
akan
membaling anda!!!
basikal kemana
anda entah dimana?
PERLAHAN2 YER...
nanti kita belajar naik motor pulak yer!!!
he he he

Thursday, October 22, 2009

Satu Malaysia

Cuba anda bayangkan ...
anda sedang mendengar perbualan ini
dikedai kopi....

3 orang sahabat berlainan ugama dan bangsa....
Ahmad
Ah Chong
Sami

Ahmad:Chong!Sami!
nak minum apa?
Ah Chong:Teh talik....
Sami:Kopi minum la sambil kepala diguling kiri dan kanan....
Ahmad:makan apa?
Ah Chong?olang bakar....(udang bakar)
Sami:Tose makan la....ini Chong mau makan orang bakar ka?Sini mana
boleh makan orang bakar....!(hairan Sami)
Ah Chong:Lu pulak kopi minum atau lu mau minum....ha ha....
Ahmad:dua2 pun salah....
Sami:Saya belajar Sami Velu punya dekat la..
Tengok sama dia itu melayu cakap pun tak betul,menteri jugak jadi dia....
Satu salah Sami Vellu dan satu lagi menyepi.....
Anda bagaimana?

SATU MALAYSIA KE NI?
he he he...
JANGAN MARAH YER.....

Monday, October 19, 2009

santai santai

Ada seorang kawan ..
dia ni suka cakap besar
sampai
air dan susu pun dia boleh pisahkan didalam satu gelas..
Tok mo la katakan....
Hantu ni perkara biasa saja...

Satu hari ada orang sakit kerasukan..
bapa pesakit panggil dialah...
waduh bukan main takbur lagi
dengan pakaian serba hitam...dia pun
jalankan tugas dia....

Hantu pun terkejut dengan tok mo besar tu..
apa lagi,hantu lompat naik keatas tengkuk tok mo......

Habis semua pakaian tok mo dikoyakrabakkan oleh hantu tersebut...
yang tinggal hanya seluar dalam..
Meraung2 tok mo minta bantuan....

Ai...apa sudah jadi tok mo?
Orang yang sakit masih sakit dan tok mo pula lari lintang pukang...
he he he
lawak tak?
Jangan senyum tau .....

Pertembungan

Pertembungan ilmu sain dan Islam
membuatkan
yang mengetahui tentang
KEBATINAN
tersenyum puas.
HATI
mempunyai 7 nafsu
bersamaan
7 cakra
didalam
penemuan tersebut....
orang2 Islam sudah mengetahui
1400 tahun lalu
manakala penemuan sain hanya diabad 20...
ALHAMDULILLAH!!!

ILMU LAGI

ILMU HATI
HAKIKAT DIRI
Macam mana pulak dah ni...?
Ala hati misti baik
dan
beribadat pada Allah..
Baru lepas solat subuh,tu yang dok mengada2 tu..
Macam la baik sangat no...
he he
Tapi cuba kita renungkan bersama>>>
Apa macam boleh tak?

Sunday, October 18, 2009

dakwah

Asas ilmu adalah
LIHAT
DENGAR
RASA
Apa yang anda lihat?
Apa yang anda dengar?
Apa yang anda rasa?
Semua itu adalah
ILMU!!!
Misti mengikut WILAYAH ALLAH!!!
TIDAK
pada
WILAYAH QORIN!!!
waspada yer.....
eleh..macam ustaz pulak aku nii...
he he...

Tuesday, October 13, 2009

santai 2

Pada tahun 1991
aku belajar mengaji kat ustaz Ismail..
Lepas tu belajar berzikir.....
Satu petang pada waktu asar...aku solatlah dimasjid sorang2....

Lepas tu datang seorang lelaki yang tidak dikenali kemudian memeluk aku..
Aku jadi terkejut beruk!!!!
Apa pasal ni...!!?

Dia minta aku mandikan dia dengan air kolah masjid tu..
aku lagi terkejut..
lelaki tu aku tak pernah lihat pun sebelum ini....
mati2 dia minta aku mandikan dia.....
aku pun tiada pilihan dan mandikan di dengan air kolah masjid tersebut!!!

Lepas tu aku bertanya dia kenapa buat aku macam tu.....?
dengan senyum simpul dia menjawab..
bahawa dia bernazar dari rumah...sesiapa yang ada dimasjid tu sorang diri
dia akan minta mandikan dia....
WALI!!!
La aku ni wali ke?
he he he
aku beritahu dia yang aku ni bukan wali
tapi cuma murid baru ustaz....
he he he
Wali anak boleh la...
dah 3 orang dah aku jadi wali..
he he he...
macam2 la dunia ni....

Monday, October 12, 2009

santai bulan ini..

Ada satu cerita yang benar2 berlaku pada Dec 2001
seorang pesakit terkena histeria...
Lepas tu kan carilah bomoh kampung..
Lepas sorang..sorang bomoh datang
tapi tak mahu juga sembuh...

Kawan aku pergi cari seorang bomoh yang pekak......
lalu datanglah bomoh tu...

(Tapi semasa pergi mencari bomoh pekak tu...
orang sakit telah pun pulih....)

Tanpa banyak soal bomoh pekak tersebut terus berubat...
Diambilnya lada hitam dan dipicitkan diibu jari pesakit yang tidak sakit....

Menjerit orang yang tidak sakit itu kesakitan kerana lada hitam tu.....
Bomoh:Hang bagitau sapa mak hang?
Orang sakit(yang tidak sakit):Aduh....sakitnya.....kaki aku....
Bomoh:Berkali2 bertanya...sapa mak hang......?
Pemerhati:Dengan lantang memberi tahu tok mo tu....dia tak sakit....
bomoh:Kalu tak sakit tak boleh berubat.....!!!!

Semua orang ketawa mendengar kata2 tok mo tu....
Begitulah ceritanya.....he he he...



Thursday, October 8, 2009

kembaran

rupa2nya bukan satu khayalan
tetapi
telah dibuktikan dengan AVS
bahawa
manusia ada mempunyai kembaran
aura.
yer ke....ni!!
MAHASUCI ALLAH
yang
MAHA PENCIPTA>>>

cakra 733396

pandangan cakra satu badan

cakra man

cakra man

cakra mahkota

rajah menunjukkan cakra mahkota

cakra sex


lihat pula yer cakra seks
komen la.....


cakra


cakra asas

perhatikan yer....cakra asas atau cakra dasar didalam rajah diats.
Apa pandangan anda?

aura dan kebatinan

Pertembungan ilmu sain mengenai aura
dan ilmu kebatinan bangsa Melayu yang berugama
Islam menambahkan keyakinan kepada
gulungan ini......
aku akan ceritakan lagi yer.....
masyarakat Melayu Islam percaya bahawa
7 nafsu melingkari diri
manakala
aura
7 cakra berwarna warni....
waduh......memang tepat dong!!!!
Apa kata anda?
Komen la...



lagi ulang kaji yer...
lihat gambar yer.....

human energy field



ulang kaji yer....
lihat rajah diatas yer.....

aura di nusantara

Aura di Malaysia,Indonesia dan persekitaran
adalah berabad2 yang lalu
dengan panggilan ILMU BATIN!!!
AVS
hanya memberi pengesahan duniawi seolah2 suatu sijil pengesahan
keatas
pengamal2 ILMU BATIN tersebut.....
Ada komen ke?


aura 1988

1988

Barulah penciptaan AURA VIDEO STATION(AVS) ujud
dan
dapat mengesan 7 cakra utama
didalam badan manusia.
Pada setiap hal
badan manusia
mempunyai
ENERGY DAN GETARAN
maka lahirlah pelbagai ilmu aura
untuk mengenali diri manusia
melalui AVS ini...
Anda bagaimana?

aura 1987

1987
Setelah 53 tahun berlalu
PROGEN AURA CAMERA
dicipta
dan manusia
dapat melihat
emotional body
yang penuh dengan warna warni
tetepi
masih statik......

sejarah aura video station (AVS)

1935

Aura hanya dapat dilihat dengan photo kirlian
pada medan energy manusia
untuk tangan dan kaki
sahaja!
Dipanggil PHOTO KIRLIAN.......

Wednesday, October 7, 2009

3 bahagian aura

MENTAL
KESIHATAN
DAN
KELILING BADAN
(kembaran kita)
yang mempunyai warna2 perisai diri
hijau
biru
pink
putih
satu warna saja yang kekal sampai mati.
ajaibkan!!!
itulah kuasa ALLAH
Mahasuci Allah yang menjadikankan kita.
ALLAH HU AKBAR!!!

dakwah

1.Wang bukan segala2nya didalam kehidupan
tetapi segala2nya memerlukan wang.
Hiduplah atas qodho dan qodar ALLAH
dengan penuh
KESYUKURAN DAN KEREDHAAN
agar kita
TIDAK TERTIPU....
ALHAMDULILLAH!!!
2.Kejayaan sesuatu perniagaan dan urusan itu
adalah kerana doa dan rezeki
yang ditetapkan Allah
kepada hambanya
dan
90% kekayaan didunia ini
datangnya dari perniagaan.

sumber dari channelc.

Tuesday, October 6, 2009

warna2 aura






merah.....tenaga
merah jambu.....berwawasan dan amanah
kuning......kekuatan tenaga
oren......beremosi dan kreatif
perak.......kreatif
hijau.....kebolehan penyembuhan
biru.....kepercayaan dan keyakinan
ungu....bercita2 tinggi
emas....ingin menukar hidup kepada lebih tinggi
hitam...rahsia
kelabu...perahsia
perang....masaalah.
putih.....kerohanian.
Ala lihatlah...tenonglah
gambar2 aura diatas
hanya untuk suka2 yer.....
aura pun free disini...
he he he

Monday, October 5, 2009

episod 4 d Langkawi

Gahlah namanya seluruh pulau...
lama kelamaan langsung tidak datang kesurau.

Jumaah dibuatnya musuh dan mencabar sesiapa saja yang tidak mahu bersekongkol dengan dia
malah ditambah dengan fitnah yang bukan2....

Akhirnya jumaah memasung beguk tersebut....


Hilang segalanya....
Tapi beguk dah ada tuan baru...

Cerita ini cerita benar,
ambillah iktibar daripada kejadian ini....

Sunday, October 4, 2009

episod 3 Langkawi

Pemuda tu kan bukan main la rajin beribadat,
mengalahkan semua jumaah...

Satu hari dia teringat nak kemasjid tu sorang2.
Dia pun pergi la sorang2 jumpa jin islam tu....

Bila dia balik dari masjid tu,dia boleh nampak alam ghaib,
kasyaplah kononnya....

Jin tu nama Begok...
kalau nak seru dia panggil saja Begok,dia akan datang serta merta
pada tuan dia.

HEBAT!!!!

Pokok pun boleh sujud pada dia,
boleh duduk dan berdiri atas angin...

Masyhurlah dia seluruh pulau masa tu
dan dia pun menjadi takbur......

sambung episod 4 yer....

episod dua di Langkawi

Lepas tu kan dia jadi balik...

Kami sempat berdialog dengan dia...

jin:Aku datang dari laut...aku di jaga oleh datok budak ni...lani dia sakit
dan tak boleh bagi makan aku...jadi aku makanlah cucu dia.....ha ha ha....
jawab:Lani hang jangan kacau budak ni..kalau hang kacau
jugak...hang akan kepanasan
Jin:Peduli apa aku..panas ke sejuk ka....panas lagi sedap...
ha..ha...
Kami tidak mahu layan dia lagi maklum la setan,lagi layan lagi menjadi...
Kami letak dia atas dulang dan kami julang ramai2...
ketanah tak sampai,kelangit tak sampai.
Menjerit2 la dia,masa tu hujan dan ribut begitu kuat.
Hujan bagai dicurah air dan rasa masin bila terkena mulut kami.
Pasu2 bunga habis bertaburan dan ada yang pecah berderai...
Rupa2nya tempat lain tidak ada hujan dan ribut pun....
Air itu bukan air hujan tapi air laut..anihkan?
Kami julang dia lagi didalam dulang tersebut
akhirnya dia mengalah dan minta diturunkan dari dulang tersebut...
Kami buat tak dengar..
Kami teruskan asmaulhusna dengan kuat..
Jin jatuh tersepuk didalam dulang tersebut
dan dengan suara terketar2 minta dia di Islamkan.

Kami hantar dia kemasjid untuk tinggal dimasjid dan Islamkan dia....
Pemuda itu sihat saperti sediakala...
Sambung episod 3 yer....

Setan ni memang tidak boleh dipercayai...
tunggu episod 3 yer...





episod 1 seram di Langkawi

Sambungan

Kami ramai2 membaca asmaulhusna dengan membuat bulatan,
orang pengsan tu diletakkan ditengah2...
Dalam dia pengsan tu boleh menjerit2 menyuruh kami memberhentikan bacaan....
Kami teruskan juga...pesakit menjerit2 dan akhirnya sedar....
Kami membaca asmaulhusna sampai tamat...

Kebesaran Allah melebihi segala2nya....

Episod 2 nanti ..berdialog dengan jin belaan dari laut....

ya la tulis sikit2..jangan marah yer sambung di episod 2.

ada soalan tentang reflexology?

cerita seram di Langkawi tahun 1993

Dalam sekitar tahun 90an aku masok pondok di Langkawi.
Ramai jumaah datang setiap hari lebih kurang 40 orang.
Didaftar dibawah Badan Kebajikan....

Aktiviti masa tu....

belajar ugama dari ustaz
termasok berzanji dan marhaban.
Membaca Asmaulhusna beramai2.
bernasyid,membaca Al Quran...
dan membantu orang sakit..
dan lain2 lagi kerja kebajikan....

Suatu hari seorang pemuda datang
dengan motor,wajahnya kosot masai....
terus masok kedalam pondok kami
dan berbaring disitu...
rupa2nya dia sudah pengsan.....
Ahhhh.......kerasukkan lagi....

Nanti sambung cerita ni..panjang sangat la....
ok....
maaf yer.....

Saturday, October 3, 2009

cerita seram

Suatu hari dalam tahun 2008.
Aku tak ingat tarikh dah,terlupa nak catat la....
Seorang lelaki lingkungan 40an kerasukkan...
menyeramkan.....
Mula2 dia merangkangkak macam harimau
lepas tu mengaum
macam kat zoo tu....

Yang anehnya dalam ngauman dia boleh cakap Melayu..
getik teman mendengonye..
dialog dengan jin tu..
Jin:Hampa tau kami sapa?
Jawab:Setan la........hang ni.
Jin:Hampa berani lawn aku..?
Jawab:Berani.....
Jin:Naik angin dan mengamok!
12 orang pegang dia tak mampu bertahan....kuat juga setan ni....
Dari pukul 10 malam dah sampai 4 pagi jin tu tidak mahu keluar.
Masih mengaum dan masih mahu melawan tapi dah nampak kurang tenaga dah...
Jin pura2 sedar dan nak balik rumah dia dan minta dihantarkan!!!!

Mereka pun menghantar dia pulang kerumahnya..
sampai dirumah dia cakap yang rumah itu bukan rumah dia....
Dia jadi kuat semula...masa tu dah dekat nak subuh.
Jin menepuk2 dada dan tunjuk kemegahan dia...

Sekali lagi kami buat rombongan ketempat jin itu...
Dengan menggunakan Al Fatihah yang mempunyai mukjizat
Jin pun kalah...
Akhirnya dia suruh hantar kerumah pembela dia....

Sampai kat pagar rumah tu dia jatuh pengsan dan sedar...
Azan subuh pun kedengaran...

Iktibar...Yang suka membangga diri adalah syaitan...
Minta dilindongkan Allah...
Sampai dirumah dah subuh pun....

Friday, October 2, 2009

urut lelaki

Aku tak mahu tulis dalam blog ni,
nanti orang ingat lucah pula yer
tapi sesiapa yang mahu
urutan tersebut dapatkan katalog dari aku yer....
Pastikan guna pati minyak hanosazi
berjenama

PERKASA!!!

untuk perempuan pula yer

Untuk perempuan pulak kena buat rebusan

manjakani 7 biji
sirih 7 helai
asam keping 3 keping
sedikit garam.
Rebus dan buat basuhan vagina
selalulah amalkan yer
Insyaallah akan awet muda la....
Lepas tu gunalah pati minyak hanosazi berjenama

SERAPAT.

Cara menggunakannya ada tertera didalam katalog...
hubungi aku jika berkehendakkan katalog tu...
Ingat yer semua untuk kesihatan tetapi jangan

MELAMPAU YER...

Thursday, October 1, 2009

reflexology

Adakah anda lemah tenaga batin?
Jika ya urutlah
tumit kedua2nya
kiri kanan pusat
dan
mata pinggang anda.

cuba yer....
sy.....
jangan bagitau orang yer..
cuba sendiri...tau!
Tapi kena guna pati minyak hanosazi tau...
cari pati minyak PERKASA yer...
sapu dan urutlah dengan lemah lembut pada organ tersebut....
sy...sy...sy...

Wednesday, September 30, 2009

dakwah

Ala macam ustaz pulak dah aku ni...
Jangan marah yer..
Lepas puasa kemudian raya..hari baik bulan baik kita sama2 ingat mengingati,
banyak bertaubat dan muhasabah diri...
Rukun solat tu 13 perkara kan!
Pasal tu la kafirun kata sial no 13 tu.
Kita 13 pula bawa tuah.

Monday, September 28, 2009

dakwah

akal
ilmu
hati

lihat
dengar
rasa

rukun Islam 5 perkara
rukun Iman 6 perkara

dunia akirat boleh berkati
memuji Allah Maha Suci
tidak pula saperti daki
digosok lalu dibuang pergi...

Sunday, September 27, 2009

ketupat

arini orang rumah aku nak buat ketupat pulut pulak dah
pasal hari raya 6.
macam la puasa 6 tu penoh....ngumpat sikit aih.
dok buat dosa baru pulak dah.
tak sampai seminggu pun maaf maafan...
gurau tak salah kan?
Nak tulis bab reflexology pun tengah mood raya ni...
sabar yer nanti aku sambung la...
Ai...kerut dahi nampak...!!
Insyaallah habis mood raya kita sambung la...
Maaf yer...
Tak best yer kalau dok cerita peribadi kan....
Ala sikit2 tak pa lah yer.....
TUNGGU REFLEXOLOGY DENGAN CERITA2 YANG LEBIH MENARIK UNTUK KESIHATAN KITA SEMUA.....
GUNALAH PATI MINYAK
HANOSAZI...
KEMPEN LA TU...he he he beli tau....

Saturday, September 26, 2009

santai syawal

Hari Raya kelima kawan aku datang beraya kat rumah,
adalah cerita2 lama yang lucu tapi memberi pelajaran...
Nak tahu tak?

SILA BACA YER>>>>>

Kawan aku ni dulu masa muda2 kerja dengan LLN sekarang TNB.

Dia ni pelukis berkonsepkan titik2,daripada titik2 itu jadilah gambar2 yang menakjubkan.
Lama kelamaan dia pun berhenti kerja dan mencari pengalaman diluar negara....
macam2 negara yang dia dah pergi....

Lupa diri dan lupa semua....orang bujang la katakan......
Arak ni macam air sejuk jer...telan semacam maklumlah artis....he he he nak tergelak dah aih....he he...jangan marah yer aku ketawa dulu.......

Baca lagi yer....baru boleh senyum....kalau nak ketawa pun kemudian yer....
Rambut dia tak usahlah nak cerita sampai punggung panjangnya...he he....

satu hari dia nak minum arak dan dia membaca bismillahirrahmanirrahim....... telan..satu...dua...tiga....
ya Allah rambut siartis yang panjang mengurai dan menjadi kebanggaannya

TERBAKAR DENGAN TIBA2....
Ya Allah jerit dia lalu terus berhenti minum air kencing syaitan tu....

Termenung panjang dia....
Hati mula teringat Malaysia....nak balik!nak balik! nak balik!jerit dia......
Selang beberapa hari dia pun terbang baliklah keMalaysia dan jumpa aku....
Aku hantar dia mengaji dipondok pengajian islam ....

Rambut masih panjang mengurai.....
suatu hari dia pergi melawat orang asli....
Orang asli pun lari lintang pukang kerana ingatkan hantu lah kut.....he he.....
maklumlah rambut panjang....
mengalahkan orang asli......he he he...

Sekarang rambut dah pendik,pakaian biasa jer tapi dah tunaikan haji ke Makah
dah kahwin beranak enam.

ooooo dah jadi ustaz......
ALHAMDULILLAH!!!
dalam senyum dan tawa ada pengajaran yer.....
INI KISAH BENAR......

firman Allah hadis Rasulullah

Firman Allah Hadis Rasulullah
Inilah pegangan ahli sunnah
Siapa ingkar terima padah
Ingkar itu dimurkai Allah

Ya Allah Penguasa seluruh alam
dengarkanlah aku berkalam
dengan hati dan alam
munajatku siang malam.

Kepada Allah aku jejaki
setiap malam dan pagi
tidak pula saperti daki
digosok lalu dibuang pergi....

Kepada ibu dan bapa
ucaplah taat setia
pelajaran dibri ilmu ugama
memelihara kami hingga dewasa.

Ajarlah kami tunjukkan kami
ilmu hati ilmu nurani
mertabat hati sempurna diri
dari ibu bapa dan guru kami pelajari....

Jangan hati jadi gundah
buangkanlah nafsu amarah
tuntutlah ilmu kerana Allah
semoga menjadi khalifah Allah....

Walaupun langit serta bumi
Bukanlah tukar ganti
pertunjuk Allah dikehendakki
ilmu Allah yang dihajati...

Apalah ada kepada kami
hanya secebis hati nurani
syaitan laknatullah jangan peduli
yang penting Allah terima kami...

Tuesday, September 22, 2009

Hari Raya Ke 3

Harini adalah hari raya ke 3.
Anak menantu aku baru bersiap2 dan nak beredar dari rumah aku.
dia orang dah nak balik...
Aku rasa sedih sangat..
Air mataku mengalir tanpa ku sedari...
yang tinggal sekarang kat rumah adalah anak bujangku
yang akan pulang ke Ipoh hari jumaat ni...
sedih jugak yer...
LUMRAH ALAM
BERTEMU DAN BERPISAH ADAT MANUSIA...

Sunday, September 20, 2009

masjid zahir alor star


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

MAAF ZAHIR DAN BATIN

Saturday, September 19, 2009

kad raya


Khas untuk tetamuku

SELAMAT HARI RAYA

SELAMAT
HARI
RAYA
AIDILFITRI
UNTUK TETAMU BLOG
MAAF ZAHIR BATIN

Sunday, September 13, 2009

nak minum tak susu kambing

order la nak beli ...
satu kotak
RM 36,60
jadi ahli RM 3,40
jumlah
RM 40,00
bebaloi badan sihat ....
tel: 0195452960
Lepas tu kan kalau minum saja pun dapat bonos ......
ha ha ha
jom kita cuba.
Lepas jadi ahli beli barang cuma RM29.90 jer ...
nak sihat dan kuat tak?

Jadi ahli rm3.40

Jadi ahli susu kambing rm3.40 jer....
bertujuan
menguatkan sistem imunisasi tubuh
tiada penyebab alahan
beralkali
meningkat daya kepekaan
tumpuan dan ingatan
melancarkan sistem penghazaman dan usus
membantu mengubati
kanser
demam kuning
gastrik
asma
penyakit kulit
sukar tidur
merawat segugut
darah tinggi
jantung
kencing manis
batuk kering
gout
dll
oooo ya boleh mengimbangi gula dalam darah dan kolestrol
menguatkan jisim tubuh
termasok
tulang,gigi,otot.sendi,kulit dan tisu saraf.
tidak jadi kahak
memulih tenaga batin dan awet muda.
Murahkan!!!
Aku pun baru nak mula ni....
nanti ada berita baik aku cerita lagi yer....
maklum lah badan dah 60an...nak awet muda la dan sihat...kan senang buat ibadat
he he he

Saturday, September 12, 2009

pemakanan

Pemakanan adalah berkait rapat dengan usus dan perut besar.
jika muntah2,makanan tidak hadzam,gastrik
urutlah tapak tangan
yang berkaitan usus besar...
Sila semak urutan bahagian tangan yer....

sakit kulit

Sakit kulit saperti jerawat
urutlah jari jemari anda
dan bahagian pinggang.
urutlah buah zakar anda ... opp!
Jika rambut gugur.
Tetapi jangan marah, memang betul ...
maaf untuk kesihatan boleh la kut ......!!
kalau percaya buat la ..
he he he

sistem kencing

Lihat tapak kaki dan sistem kencing anda.
tambahan diurut pada pinggang
sesuai untuk batu karang.
Manakala buasir
diurut pada semua jari jemari tangan dan kaki....
insyaallah berkesan....

Friday, September 11, 2009

mudah faham

Anda lihat gambar tapak kaki...kemudian ikut no yang tertera
lepas tu ikutlah urutan dari nombor ke nombor.
Badan akan kembali segar yer...
habis urut mengurut manjakan diri dengan mandian wap....
beli lah sendiri bekas mandian tu...
nak belike? kat tempat saya ada dijual di Padang Besar....Harga rasa2 tak sampai rm400.00
kut..

no 10.11.12.13

Urut dikaki untuk bahu,kelenjar tiroid,kelenjar paratiroid.
cuba le...
dulu aku bagitau urut tangan,
kali ni kaki pulak.
cuba tau baru tahu keberkesanannya.
Urut sendiri jer....
Gunalah minyak hanosazi oil...
he he he....

lihat semula gambar tapak kaki

Gambar ni dah banyak kali disiarkan untuk Kemudahan kalian tapi sekali lagi aku paparkan untuk memudahkan kalian memahaminya .... .....
Bukan senang nak jadi JURU REFLEXOLOGY ....
he he he ....

no7.8.9

Urutan bahagian kaki untuk leher,mata dan telinga.
Pelikkan sakit mata urut kaki,sakit leher urut kaki,Sakit hati jangan urut kaki yer.....selawat banyak2 tau supaya nafsu amarah turun....
he he he

Wednesday, September 9, 2009

cerita dekat nak raya tahun 70an

Pada tahun 70an,aku beli kereta baru Ford Escort warna kuning...
petang raya tu bukan main seronoklah kami melaram dengan keta baru...
Anak saudara aku ramai2 naik kereta tu ikut aku pusing2..
Anak saudara pompuan aku :Laju lah sikit...baru best...
Aku pun tekan lah minyak....
tiba2 seekor lembu melintas.....
tak sempat buat apa2... bang belanggar dengan lembu tu...
kaki lembu keempat2 tengadah kelangit....
anak2 saudara aku menjerit2..tapi nasib baik lah tidak ada apa2 yang berlaku pada mereka....
Balik lah kerumah lepas tu semua dengan muka masam...
Esoknya berayalah kami dengan kereta baru yang kemek....
he he he.....

malam makin larut

Ramadhan dh masok kepertengahan bulannya.
Malam ni aku rasa nyaman...
Ada anak saudara datang dari Penang...
Kami borak2 dan tunjuk blog aku...
Senyum simpul dia....
Ya lah ada cerita jenaka dan pelajaran...
Cerita reflexology menarik pembaca keblog aku.
Cerita santai kekadang membuat kering gusi kerana asyik senyum macam kambing...
he he he

Tuesday, September 8, 2009

ramadhan tahun 2009

Ramadhan tahun ni bagi aku tidaklah semeriah tahun2 berlalu.
Tahun ni aku aku hanya berpuasa 4 beranak saja...
Anak aku yang bongsu dan anak lelaki aku.
Kami berempat
makan apa yang ada jer...
Makan takselera la...
Ramadhan tahun ini hanya menghitong duka.....
Bukanada apa2 tapi kekadang kesunyian melanda.
Makin hari makin tua tapi anak2 bersama keluarga mereka....
Sabar yer.....

Monday, September 7, 2009

santai 4

Dalam bulan puasa ni....elok jugak kan tenang2 fikiran dan senyum2 kambing lepas berbuka....
Nak senyum tak?
Kalau rasa nak tersenyum tu baca lagi yer....
Makanan orang2 Pakistan d Malaysia ni adalah minyak sapi dan nasi panas2...
sedap dan menyelerakan.....
Suatu hari waktu berbuka puasa dirumah orang melayu..
sambal tempoyak dengan nasi panas2 jugak.
menyelerakan jugak ..
Si Pakistan ni kebetulan dah sampai waktu berbuka dirmah orang melayu tadi.....
Adat Melayu diajaknya berbuka puasa sama2.
Tanpa banyak soal si Palistan pun setuju berbuka disitu....
Azan pun berkumandanglah di udara menandakan waktu berbuka puasa.
Secepat kilat si Pakistan mencapai tempoyak dan digaulkan dengan nasi yang panas tersebut.....
Tiba2 suapan si Palistan terhenti dan mulutnya ternganga kepedasan....
Dia pun berhenti makan...
Melayu:kenapa berenti tuan?
Pakistan:Sedap punya pasal sikit sudah cukup....
Fahamlah Melayu tadi bahawa Si Pakistan tu menyangka minyak sapi sebenarnya tempoyak....
JADI SEDAP PUNYA PASAL>>SIKIT SUDAH CUKUP>>>
he he he
GURAU YER>>>JANGAN MARAH>>>>>

no 3.4.5 dan 6

otak kecil,kelenjar bawah otak,saraf trigeminus,hidung.
kawasan urutan
iaitu tempat2 pada tapak kaki yang diberi nombor tersebut.

no 1 dan 2

kepala,dahi kanan dan kaki.
kaki kanan
anggota kanan.
kaki kiri pula anggota kiri.
urutan lembut dan menggunakan pati minyak hanosazi.
kenapa misti guna pati minyak
hanosazi?
Pati minyak tersebut dirumus khas untuk urutan
yang cukup berkesan.
Cuba yer....

Sunday, September 6, 2009

bayangkan kaki anda mewakili dari hujung rambut hingga kebuntut

Yer...cuba anda bayangkan ....
sepasang kaki anda
boleh mencerminkan badan anda.
oleh itu kepala bahagian ujung jari2 kaki anda dan buntut
kebahagian tumit.
Lihat betul2 yer kalau nak ilmu reflexology....
nanti kita sambung lagi yer.....

Thursday, September 3, 2009

urut kaki pulak yer....

kawasan urutan saperti berikut
adrenal gland
arm
bladder brain
breast
chest
colon
diaphragm
ear
elbow
eye
face
fallofian tubes
gall bladder
groin
gums
head
heart
cieocaecal value
jaw
kidney
knee
leg
liver
lower back
lung
lymph glands
neck
briin stem
pancreas
parathyroid gland
pituitary gland
sciatic nerve
shoulder
sinus
small intestine
solar flexis
spine
spleen
stomach
tallbone
teeth
thyroid gland
thynus
top of shoulders
upper back

reflexology

Reflexology sebenarnya tidaklah susah sangat
tapi kebanyakan orang cuba merahsiakan kebolehan tersebut dengan harapan mencari keuntungan keewangan.
Lihat saja disini ...kalian boleh tatap tulisan aku ini tanpa membayar satu dirham pun!!!!
Ikutilah tulisan ini sedikit demi sedikit..
Pastinya ada akan ketawa....
ooooo
reflexology
PERCUMA DISINI
Jengok juga yer http://hanosazoil.blogspot.com/

Wednesday, September 2, 2009

demam

Kali ni aku demam teruk..makan tak lalu,tidor tak lena....berpunca daripada pembalas dendam,bukan pembalas budi.
Aku tidak dapat maafkan
diatas perlakuan itu.
biarlah Allah menunjukkan
KEKUASAANNYA.
Ya Allah!!!
Musnahkanlah syaitan ini.












Dulu pun dah masok dah gambar2 ni tapi untuk peringatan elok jugak kan letak gambar2 ni lagi
bukan apa bolehlah study melalui gambar2 ni.
Ok ......


kali ni dah masok lagi sekali.Dapat tak ?
foot charts

Monday, August 31, 2009

foot charts

Lihat gambar dulu yer nanti bolehlah cerita tentang reflexology kaki yer



demam

Aku bercadang nak tulis bab reflexology kaki
tapi demam pulak dah.
Sihat nanti aku tulis yer...
TUNGGU TAU!!!

Saturday, August 29, 2009

cerita tahun 50an

Dulu tahun 50an aku bersekolah kat Sekolah Kebangsaan Tunku Bendahara.
Sekolah tepi bukit,nyaman sekali,pokok2 hutan keliling sekolah tersebut.
Menyeronokkan tapi sekarang sekolah tu dah jadi sekolah menengah.
Yang aku nak cerita ni pasal aku berkawan dengan seorang budak bernama Hasan,dia ni pengembala lembu.tiap2 petang dia mengembala lembu.
Aku berkawan baik dengan dia..
Satu hari dikampong dia ada orang mati kena bunuh.....
Dia ajak aku pergi menengoknya.
Tanpa berfikir panjang aku pun pergilah mengikutnya kekampong dia dan tanpa memberitahu sesiapa pun.
Emak aku dirumah bukan main susah hati kerana waktu pulang sekolah saperti biasa
aku tidak muncul2.
Maklumlah masa tu harimau pun masih ada dan berkeliaran.
Lepas Asar aku pun sampailah kerumah,
aku dijamu makanan tengah hari yang sudah sejuk.
Habis makan aku nak pergi pula berjumpa dengan Hasan yang sedang mengembala lembu.
Emak aku macam dirasuk hantu terus memegang aku dan merotan aku bertubi2.
Meraunglah aku kesakitan tetapi sampai hari ni pun aku masih terkenangkankan kasih sayang ibu aku.
Orang kena bunuh pun tak dapat tengok tetapi badan akulah yang kesakitan dirotan emak
aku.
SERIK>>>>

santai 3

Ada suatu cerita,bapa ngan menantu sedang makan nasi,
bapa mentua ni memang malas bekerja yang tahu makan dan tidur saja.
Ketika sedang makan nasi
menantu:bapa ni..menghirup2,berkuah2 tahan bubunya tak hendak.
Bapa mentua yang kurang pendengaran bertanya balik.
Mentua:Apa tu Awang?apa cerita ni?
Menantu:Bapa ni bersusuk2,bertuah2,jadi penghulu tak hendak.
Mentua:Ketawa berdekah2
Menantu:Tarik muka masam la....
he he he...
santai.....

mandi embun

Mandi embun macam pahlawan Mat Kilau!!!
Bila mandi embun semua saraf anda akan menjadi keras
kekadang nak bertinggung pun susah ooo
tapi nak cuba boleh la jugak kan.
Kalau nak cuba air embun disapu keseluruh badan
lama kelamaan badan anda jadi kuat macam besi...
cuba le..
Teman dah peronah mencobenye..
he he he

Friday, August 28, 2009

santai 2

Ada suatu cerita seorang cina kaya kematian
jadi banyaklah harta yang ditinggalkannya.
Sampailah masa untuk waris2 bagikan harta pusaka tersebut.
Peguam pun datanglah untuk membaca wasiat tersebut.
Peguam:Tanah 100 hekter sapa punya ?Waris:Wa ata dengan senyum puas.Peguam:Satu kandang babi,dua kandang babi sapa punya?
Waris:Wa ata(saya ada)
Peguam:Rumah 100 buah sapa punya?
Waris:Wa ata
Peguam:Satu bilion hutang sapa mau bayar?
Waris:Terus meraung..........
Atia ooo lai ooo sapa suruh lu mati cepat.....?
Harta wa punya la...hutang lu tanggung la sendiri...
wua....wua...wua.....

mandi daun bunga raya putih

Untuk kesegaran saraf anda
MANDILAH
dengan daun bunga raya putih
hanya dengan meramas2kan didalam air bersih dan mandilah macam biasa.
Cubalah untuk kesegaran badan anda

mandi wap

Anda mahu mandi wap ke?
Ada cara mudah dan tak payah ke SPA.
Gunakan pati minyak hanosazi
dan beliannya melalui http://hanosazoil.blogspot.com/
atau lebih mudah anda gunakan
daun pandan
daun cemumar
pucuk manis
halia
kunyit
rempah biji
jintan manis
jintan putih
jintan hitam
bunga ros
bunga melur
Badan anda kembali segar selepas mandi rebusan tersebut......
Cuba yer...

politik kampong

Ala arini kita santai ngan cerita2 dulu kala dan cerita politik kampong masa kini
politik kampong ni lagi satu peliknya,
nak tahu kenapa?
Dia orang berebut2 nak jadi ketua cawangan!!!
Aku ni tak minat langsong bab politik
sebab aku tengok dia orang cakap tak serupa bikin!!!!
Ketua baru ni pompuan yang tidak tinggal didalam kawasan yang dia orang main politik.
Dikumpulnyalah penyokong2 dia dan sampailah 150 orang ahli.
Dipendikkan cerita yer...
kebanyakan ahli tak tinggal didalam kawasan dia cuma kad pengenalan saja kut
alamat sini.
atau ada cara2 lain.
Aku kurang faham la.
Yang peliknya bila aku nak minta jadi ahli tak diterima...berbagai2 alasan yang diberi.
Lama kelamaan semua orang yang tak tinggal disini menjadi pemerintah disini?!!!
Apa pula fikiran anda?
Kesian YAB DS NAJIB......

katak

Katak kan pandai melompat tapi kadang2 katak pun dah tak boleh melompat lagi.....sakit.....
he he he
aku ni nasib baiklah pasai semua menantu aku baik2.Ada jugak yang hitam tapi bukan macam cerita dulu kala tu...
minta dilindungkan Allah.
Allah ni Maha Pengasih Lagi Penyayang.
Untuk anak2 aku tolong jangan buat macam cerita dulu kala tu yer...
SELAMAT BERBAHAGIA SEMUA YER>>>

sahur

Aku dah bangun untuk bersahur setelah aku kejutkan anak2 aku melalui telefon
zaman semakin maju la katakan...
berjauhan pun boleh kejutkan sahur.
ALHAMDULILLAH.
Ada suatu cerita zaman dulu kala...
seorang budak India
berumur lewat 30an.
Dia ni suka sangat main bomoh.
Sana sini cari bomoh!!
percaya sana sini...
Akhirnya bercerai dengan isteri sendiri kerana
tidak dapat memberikan nafkah batin...
Bini dia mencanangkan rata2 kampong tentang kelemahan diri dia.
Apa lagi dengan malu yang bukan kepalang dan bergaduh sana sini
akhirnya bercerai la dengan bini dia.....dae tambi!Tak serik ke?
Masa tu bukan main la baik budak India ni..semua orang
dimintanya bantuan supaya memulihkannya...
Akhirnya dia pun pulih.Rupa2nya betul lah cakap orang spesis ni
memang suka bercakap bohong dan banyak kepura puraan tentang menunjukkan
kebaikkan dirinya.
NNT KITA SAMBONG LAGI YER>>>
HE HE KEPARAT BETUL KELING NI TAU....
Ikutilah cerita ini selanjutnya dilain waktu yer..

Thursday, August 27, 2009

malam ramadhan semakin hening

Keheningan malam Ramadhan Al Mubarak ini bertambah syahdu
dan
memilukan.
Tambahan pahala
yang mungkin Allah nak berikan kepada kita
pada bulan yang mulia ini.
Kita kena kuatkan hati dan iman.
betul juga kata orang
"jika jumpa orang atinya hitam dan ular bisa,kita pukul ati hitam dulu"
opp!maksud aku orang jahat la kan bukan semua.

Maaf.....yer....gurau2 sikit je.he he he

gastrik

Gastrik kena lihat urutan perut besar je.
MATA
Urut bawah dua kening betul2 ngan mata.
Lihat juga urutan pada bawah jari telunjuk dan jari hantu
iaitu betul2 selepas sendi ketiga jejari tersebut.
JANTUNG
Urut pada jejari antu dan jari manis pada sendi pertama jejari tersebut kiri dan kanan.
ok....faham tak lagi...?

Wednesday, August 26, 2009

reflexology-pancreas

Orang2 yang kena kencing manis ni elok sangat la
mengurut perut tangan kiri membawa
kebahagian bawah
ibu jari tangan kiri tersebut.
PASTIKAN PATI MINYAK HERBA
HANOSAZI OIL
digunakan
kerana pati minyak ini amat berkesan untuk tujuan pengurutan reflexology.
Dah banyak jugak ye aku menulis tentang reflexology
walaupun aku ni bukan la pandai sangat
tapi dimana ada kemahuan
disitu ada jalan!!!
HANOSAZI OIL
PENAMBAT KESELESAAN PENYAKIT ANDA
Kalau teruk sila jumpa doktor yer..
Lagi tajuk apa yang kau orang nak aku tulis.
SILA SHOUT!!!!

Sunday, August 23, 2009

cerita bomoh sihir

Malam ni aku dengar cerita bomoh yang sukakan sihir orang.
Bulan Ramadhan pun dia menurun...
Cerita ni berlaku di Sanglang,Kedah.
Dengan kuasa Allah dia menurun dalam bulan puasa
terus jadi macam orang kena epilepsi.
Yang Padang Besar pula lumpuh dengan tiba2.
SERAM>>>
Kita minta berlindung dengan Allah di bulan yang baik ini dan
banyak2 memohon ampun dari Allah,ibu bapa dan suami
masing2 supaya kita tidak dikenakan
MUSIBAH
saperti itu.
AMIN>>>>>>AMIN>>>>>>AMIN>>

urut lentang tapak tangan

Untk stomach dan liver
untuk stomach urut tengah2 tapak tangan sebelah kiri
manakala
tapak tangan sebelah kanan untul liver
ok...cuba yer..

reflexology-breast,chest,lung,upper back

Kebawah daripada urutan lalu,lebih kurang setengah inci sepanjang belakang tangan
disitulah kawasan urutan
untuk breast,lung and upper back.
Jika upper back saja betul2 urutkan ditengah2
kedua2 belakang tangan anda.
INSYAALLAH.
MANAKALA LOWER BACK
urutan dibuat dibelakang tangan,
iaitu antara kedua2 pergelangan tangan lebih kurang seinci keatas belakang tangan tersebut.
HIP,LEG AND KNEE.
Urutan pada kedua2 pergelangan tangan kebawah
iaitu selari dengan kedua2 belah jari kelingking.
Itulah kebesaran Allah kan,sakit tempat lain urut pula tempat lain.
Jika betul2 urutan dibuat pada pergelangan tangan iaitu sebelah belakang
tangan
iaitu untuk
FALLOPIAN TUBES
GROIN
LYMPH
MANAKALA SPINE
urutan dibuat kedua2 belah belakang ibu jari tangan..

bangun sahur dah

Tengah temankan bini aku yang comel dan montel ni masak sahur,
sekejap lagi bollehlah bersahur...
NAK TANYA REFLEXOLOGY TU BUAT TAK?
Kalau dh buat nak tambah
bab urut ditangan lagi....
Ala rasa malas pulak dah.
tajuk tu best jugak breast,chest,lung and upper back...
ok tulis tajuk dulu yer..

lailatulqadar

Bulan puasa ni kena rajin ibadat mana la tahu kut dapat maalam seribu malam.

Saturday, August 22, 2009

ramadhan tahun 60an

Dulu bulan Ramadhan tahun 60an cukup meriah,
ada more,pertandingan membaca Al Quran
dan memukul gendang raya!!
Masa tu aku dah lepas SPM
ramai la jugak kekawan kat kampong tu,
depan rumah aku pula ada masjid.
Tok siak bernama Pak Hasan yang telinganya
kurang pendengaran.
Bila lepas taraweh kami ramai2 pukul la gendang sahur bertalu2,bergegar!!!!
Pak Hasan yang jadi siak masjid pun boleh jadi marah pasal terlampau bising.
kekawan aku tu ramai jugak yang cukup nakal!!
Salah seorang tu bernama Man....
Man ni cukup terpengaruh dengan pop yeh yeh masa tu,dimana saja dia duduk misti gedik lagu pop yeh yeh tu.
Kami ramai2 pun menganugerahkan pingat kampong dengan gelaran MAN GEDIK!!!
Man Gedik menjadi kemarahn yang amat sangat pada siak masjid kami.
Hari2 Man Gedik kena marah dengan siak masjid,
nak tau pasal apa?
pasal terlalu kuat gedik dan pukul gendang mengikut irama kegemarannya,
orang lain punya hal pun Man Gedik yang kena marah!!!!
Malam tu more tak sedap cuma kueh2 je,
antara kueh2 tu ada yang bernama kueh qasidah,kueh ni lembut dan manis.
Gendang dipukul lagi bertalu2,
siak naik bengang!!!!
ya lah siak yang pekak pun boleh kata bising...he he he
Entah siapa antara kekawan aku yang buat hal...semasa siak mencekak pinggang marahkan Man Gedik mereka masokkan kueh qasidah dalam kasut siak tersebut..
Lepas tu mereka terus pukul gendang bertalu2,masa baru kurang lebih 10.30 malam,kan awal lagi nak kejutkan orang kampong bangun bersahur....
Nak kejut apa orang kampong belum tidur pun.....he he he...
Kemarahan siak tak dapat dikawal lagi,
siak membawa rotan untuk merotan bebudak nakal tu...
Satu dua tiga langkah...siak sarungkan kasutnya yang ada qasidah didalamnya...
menjerit siak kegelian....
kesian siak tu...
rotan masih ditangannya
Man Gedik yang sedang berihat dirotannya.....
Man Gedik melompat2 kesakitan..tapi bukan Man Gedik yang masokkan kueh tu...
orang lain yang lebih gedik lagi...
Ternyata anugerah tersalah beri tetapi pangkat tu Man Gedik bawa sampai hari ni...
he he he

cari duit raya

Disamping tulis menulis ni nak la jugak cari duit raya
nak jual apa lagi ha?
Tapi jualan yang ada barakah la kan
pasal dok cadang tu nak turun KL la
sebab ada orang minta urutkan.
Tak tau pulak berapa nak cas sekali urut.
Tu la duit raya yang aku maksudkan tu,
nak buat tambang ke KL.
Mmm fikir punya fikir
nak ke KL
nak mengurut orang la konon2nya
tapi harga tak tahu nak letak...
he he he.
Macam nak mengena orang jer..
ok la
LU FIKIR LA SENDIRI

puasa hari pertama

Lepas sahur tadi
tunggu solat subuh
lepas solat subuh mengadap computer
he he he
macam la aku ni pandai sangat.
Harini dan malam semalam
aku rasa ceria sikit
mungkin berkat Ramadhan.
bertalu2 aku terima ucapan
SELAMAT MENYAMBUT PUASA
Aku dah nak mula cerita pasal reflexology.
Urutan ni kita kena tengok rajah2 tangan
jika kita guna tangan sebagai titik urutan
dan lihat rajah kaki jika kita mengurut guna kaedah kaki.
Sila lihat tulisan2 aku yang lalu pada blog ni.
Sekarang kita sedang bercerita
guna kaedah tangan.

shoulder tops

Urut bahagian bawah jari jemari pada sendi ketiga
untuk semua jari depan dan belakang jari tersebut.
Untuk orang2 yang suka bermain dengan computer dapatlah
anda meghilangkankan lenguh
dan bisa.
Cuba yer!!!Tak mahu cuba ke?Tak mahu pun takpe.
UNTUK BREAST,CHEST ,LUNG AND UPPER BACK?
hari lain yer...buat la yang tu dulu.
ANDA MENCUBA,ANDA BAHAGIA.
RAHSIA KUALITI DISEBALIK KUANTITI

reflexology-neck

urut pada sepuluh jari jemari anda
pada semua ruas jari kedua dan ketiga.
faham?
La...jari kita kan ada 3 inci
inci pertama untuk brain.head and sinus.
Inci kedua dan ketiga tu la yang kena urut
untuk lenguh2 disitu.
Guna minyak apa tadi murid2?
HANOSAZI OIL CIKGU>>>>
PANDAI>>>>

sambungan reflexology

Brain,head n sinus
Sila refer gambarajah semua sepuluh jari anda.
Lebih baik ada pen dan kertas!!
UNTUK KESEGARANNYA SILALAH
PICIT SENDIRI
SEMUA HUJUNG JARI JEMARI ANDA.
Hasilnya brain,head and sinus
akan segar.
sesiapa yang MANDOM tu boleh la mencuba yer...
MANDOM tu LEMBAB la...
he he macam orang yang sedang membaca ni...
jangan marah gurau yer...
ooo lupa pulak
pakailah HANOSAZI OIL.
http://halimahmad49@gmail.com/

Friday, August 21, 2009

mata tak mahu lelap lagi

Tadi lepas ngomel kat blog ni aku terasa mengantok
pejam mata nampak computer!
BANGUN LA
sekarang dah depan computer
oooo
malam jumaat
Yasin dah baca
Al Waqiah dah baca
ok la
oleh kerana malam jumaat
MARI KITA MUNAJAT YER
dapat juga pahala
bismillahirrahmanirrahim
YA ALLAH!
JIKA TIDAK KERANA SESUATU
YANG TIDAK AKU TAHU
TENTANG URUSANMU
TENTULAH
AKU TIDAK MENGELUH
DIATAS
SEGALA KEHINAANKU
JIKA TIDAK
DIKERANAKAN DOSA DOSAKU
TENTULAH
TIDAK KU TUMPAHKAN SEGALA AIRMATAKU
YA ALLAH!
KEMALANGAN APA PUN
HALANGAN APA PUN
DIRENDAH DAN DIHINAKAN
DIKEJI DAN DICEMUHKAN
SUKA
DUKA
SEDIH
DAN
DERITA
BAGIKU SEMUA ITU SAMA SAHAJA
TIADA
YANG MENYEDIHKAN
DAN
TIADA
YANG MENGGEMBIRAKAN
ALHAMDULILLAH!

Thursday, August 20, 2009

SANTAI....

nak mengeliat sat aih ...dh jenuh dok bergurindam....
Dulukan buat bendang setahun sekali....bendang tu la,cerita sekitar tahun 50an,
pagi2 nampak la pak long,pak ngah,mak usu dan ramai la pakai tudung saji atas kepala
gotong royong menanam padi.
Aku ni kan budak nakal masa tu
mandi dalam saliran air tepi bendang,
airnya jernih lagi menyegarkan,
luas la jugak saliran tu,kami mandi ramai2,
dalam tu ada lintah tau....
orang tua2 bising mandi terlampau lama sangat...
semua telanjang bulat...kanak2 la katakan...
(amaran jangan telanjang sekarang sebab sekarang dah pakai hanosazi oil)
he he he
dalam seronok2 mandi terasa anu aku pedih,aku pun pandang la....
rupa2nya lintah dah mula menyelinap dalam anu aku....
wua.....wua....wua...menangis la apalagi...
Terus balik rumah kena minum air abu dapur kayu....
ubat tradisional,
masa tu mana ada dapur gas..
lagi sekali wua...wua... bila darah keluar bersama lintah...
amacam cerita santai ni....?

KESEPIAN

Malam ni lepas aku tonton BERITA TV 3 dan 999
aku rasa sepi bagai dini hari
maklumlah
dekat2 nak puasa ni datanglah perasaan teringat anak2 dikejauhan.
Kebetulan malam ni yang tinggal dirumah hanya kami 3 beranak.

KESEPIAN BUKAN BUATAN LAGI
TERANTUK GIGI DENGAN GIGI
TANGISAN TIADA BERERTI LAGI
TERKENANG SEMUA YANG DAH PERGI.

SAYANG BUKAN KEPALANG SAYANG
DIRIKU RASA BAGAIKAN TERBUANG
BAGAI NASIB SEORANG PETUALANG
SUDAH NASIB DIRUNDUNG MALANG.

BETAPA KASIH BERTAUT
JADILAH SAYANG BERPAUT
TUDUHAN SEMUANYA KARUT
BILAKAH KEMBALI BERPAUT?

SAYANG DAN KASIH BUKAN ALANG2
PAUTAN KASIH DIULANG2
BERCAKAP BERULANG2
BILA MATI TANAH BERGALANG.

SAYANG DAN KASIH BUKAN MAINAN
SILATURRAHIM TANDANYA BERIMAN
BERBOHONG DAN MUNGKIR JANJI JADI MAINAN
KEMUNAFIKAN MENOLAK IMAN

YA ALLAH YA RASULULLAH
PADAMU KU IKUT PERINTAH
TELAH TERMAKTUB DIDALAM SURAH
HADIS DAN QURAN PENENTANG NAFSUKU YANG AMARAH.

Tidak ada kena mengena dengan sesiapa sekadar menglipur diri yang lara>>>>>

Wednesday, August 19, 2009

ORANG MUNAFIK

DIANTARA SIFAT MUNAFIK ADALAH ORANG2 YANG MEMUNGKIRI JANJI
SIAPA YANG BERJANJI DENGAN SIAPA?
lAKNAT DARI ALLAH UNTUK ORANG YANG MEMUNGKIRI JANJINYA.
WASPADA PADA PENIPU ZAMAN MODEN.
MUDAH TABUR JANJI UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI.
PENGALAMAN
MENGAJAR AKU LEBIH HATI2
MENYESAL DULU PENDAPATAN
MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNANYA.

Ramadhan

Selamat menyambut Ramadhan untuk pembaca blog aku.
Pesanan Jibril a.s
untuk
Nabi Mohammad s.a.w
Ketika hazirnya Ramadhan
JANGAN TINGGAL PERMOHONAN MAAF
DENGAN 3 GULUNGAN!!!!
Mohon maaf dari kedua ibu bapa.Mohon maaf sesama suami isteri.
Mohon maaf dari keluarga dan sahabat handai
SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARRAK>>

INGAT PADA ALLAH

Ingat semua usaha kita dengan doa yang berterusan.
bukan untuk keseronokkan tetapi
untuk
KEBAHAGIAAN
Ingat juga ye bahawa ALQURAN adalah SATU MUKJIZAT yang tinggal sebelum diangkat oleh ALLAH.
Gurau senda
senyum dan tawa
susah dan senang semua dari ALLAH
hanosazi oil hanya pengubat yang mujarab.

Pati Minyak hanosazi oil

Brum....Brummm......Brummmmm........dengan berkat usaha turun temurun hanosazi oil banyak
menyelesaikan masaalah urat saraf.
USAHA BERTERUSAN
KESIHATAN BERKEKALAN
BUKAN MATA DUITAN
HANYA UNTUK KESIHATAN
Jika nak cara2 urutan yang betul lawatilah http://halimahmad49@gmail.com/
hubungi saya ditalian 0195452960 atau 04-9386024
KESIHATAN KITA
TANGGUNG JAWAB KITA.
NIKMATILAH
RAHSIA KUALITI DISEBALIK KUANTITI..

urutan organ dengan tangan sendiri


Nanti aku pasangkan gambar lagi yer......


supaya mudah faham jangan sampai terseliuh pulak yer...he he he

cara mengurut yang betul




Urutan organ seeloknya dibuat sendiri dengan menggunakan PATI MINYAK HANOSAZI.


Nak jumpa tukang urut yang mahu urut organ ni boleh jugak tapi tentu malukan!




Cuba resipi ni sendiri!


Gambar ini aku petik dari sebuah buku luar negara..lupa dah nama pengarang tu.




aku baru balik beli nestum cucu

Sambung cerita tadi yer.
Aku suruh dia guna PATI MINYAK HANOSAZI la.
hanosazi oil memang umph!!!!
Sekarang dah dapat baby berusia 7 bulan
he he he
Anda macam mana?
ok ker?
Islam suruh kita menjaga kesihatan zahir dan batin!!!

lemah saraf

Sambung cerita anak angkat aku.
Ish malu la nak cerita!
Tapi untuk perubatan dibolehkan la
dari fatwa
perubatan yang menunjukkan buktinya yang jelas berkesan.
You all nak tau tak?
oooo
lain kali yer.......
bini aku suruh pi beli nestum cucu....

Tuesday, August 18, 2009

keluarga bahagia

Semua orang kepinginkan KELUARGA BAHAGIA!!!Begitu jua aku !!!
Bolehkah aku miliki semua ini?
Atau pun hanya cita2 yang tak kesampaian?
Tentu ada formulanya yer?
Pada 23 ogos 2007bersamaan hari kamis,
Cot kawan aku membawa seorang kawan dia untuk berubat dengan aku.
Kurus cengkong dan menampakkan kesedihan yang amat sangat diwajahnya.
Aku cukup simpati dan terdetik dihati aku untuk menolongnya.
Aku pun buat pertanyaan demi pertanyaan kenapa jadi macam tu?
Semua soalan aku dijawab dengan hiba sambil menceritakan masaalah yang dihadapinya.
Aku turut sedih kerana bini dia minta diceraikan!!!
Dipendekkan cerita dia sembuh dan telah pun menceraikan isteri dia.
Aku ambil dia jadi anak angkat aku!!!

cerita harta karun

Nak tau tak cerita panggil harta karun pada tahun 70an?
Masa yu aku masih bekerja kat Jabatan Talikom Malaysia,
Aku dengan 4 kekawan buat panggil harta karun kat Kuala Kangsar,ada Pak Guru
yang tolong buatkan....he he he
punya la nak kaya cepat...
tapi takde bende pun
yang jadi
he he he.
Sekali terpandang masa tu bayangan orang perut buncit
berwarna merah...tapi aku tak rasa seram pun...
sampai lani kononnya masih ada di Kuala Kangsar dalam tempayan yang kami tanam dulu
he he he
MERAPU.
Pengalaman je yang dapat.
emas habuk pun takdak
hi hi he he
padan muka aku pecaya sangat.

Sunday, August 9, 2009

dulu dan sekarang

Dulu aku tengok je orang asyik depan computer
masa tu tahun 1984 kat KL.
Aku pun belilah satu PC apple rm 6000.00.
Zaman aku mana ada compoter...
yang ada pun mesin,
mesin taip,teaching mechine...
itu je la..
Belajar pakai module kat teaching mechine..mmm........
ada yang dah jadi jurutera pasal sambung belajar kat London.
Aku belajar kat Pusat Latihan Talikom dari tahun 1971
kemudian belajar la disitu jer.....tak berapa pandai la tu...
kekawan aku sambong kat England.
Lani.....aku dah pandai sikit dah.....dah pandai buat blog sendiri dan tulis sendiri.
Macam2 ada kat internet ni.....
tapi jangan tersilap tekan ada gambar porno....masyaallah......
ingat2 jangan sampai terlayar laman tu yer....
BETOI2 TANPA SEMPADAN....

Friday, August 7, 2009

bisnez orang kampong

Sampai arini dah ada dua keja nak buat.
BISNEZ
Minyak Herba
Kueh Raya
BELI LA YE....
Nak order ke?
Buah Rotan sekilo RM 32.00
Minyak Herba 5ml rm30.00
Tak termasok belanja pos tau.

sebok...

Dua tiga arini....sebok la pasai dok tolong anak aku ngan bini aku yang comel tu dok buat buah rotan untuk hari raya.
Cari duit la..tak dan nak tulis dalam blog pasai REFLEXOLOGY tu.
Nanti lapang sikit kita sambung yer..?

Tuesday, August 4, 2009

reflexology tangan

Adrenal gland
diaphragm
head
kidney
neck
shoulder tops
tessticle
thyroid gland
solar plexus
ovary
knee
heart
ear
arm
bladder
eye
hip
leg
pancreas
spine
upper back
uterus
spleen
parathyroid gland
liver
inner ear
gall bladder
breast
chest
groin
intestine-small
lung
prostate gland
sinus
teeth
shoulder
limph glands
jaw
gums
colon
Tempat2 yang mungkin dihidapi penyakit.
ikutilah blog ini selalu
insyaallah
boleh lakukan sendiri...

Mari mengurut bayi pula yer....





Gunalah PATI MINYAK HANOSAZI OIL untuk urutan bayi supaya lebih sihat dan selamat
HERBA KHAS untuk BAYI...
CUBA .......
hasil yang memberangsangkan kesihatan bayi.....

Monday, August 3, 2009

reflexologi



rajah2 kedudukan tempat urutan




Hanosazi oil

SELAMAT
MENCUBA
CARA URUTAN
Urutan reflexology adalah mengikut tempat2 yang dinyatakan mengikut rajah2 tersebut.
Jenis2 penyakit pula mengikut tempat2 tertentu
Pelajaran ini adalah hebat dan mujarab.
CUBA YER>>>>
Badan boleh menjadi sihat dan kuat.
PILIHLAH MINYAK YANG SESUAI UNTUK DIBUAT URUTAN YER>>
MINYAK URUT PALING SESUAI IALAH
hanosazi oil
iaitu PATI MINYAK HERBA
pusaka turun temurun.....
PATI MINYAK PERKASA
PATI MINYAK SERAPAT
PATI MINYAK LULUR
PATI MINYAK BABY
PATI MINYAK SUKAN



Sila lihat blog:
untuk keterangan lanjut tentang
hanosazi oil
gunalah tanpa was2

Saturday, August 1, 2009

Enam jalur tangan dan kaki-REFLEXOLOGY

ENAM JALUR TANGAN
paru2
usus besar
pembungkus jantung
limpa dan hormon
jantung
usus kecil
ENAM JALUR KAKI
hati
pankreas
perut besar
hempedu
pundi kencing
buah pinggang

kejadian manusia

Manusia dijadikan Allah berperingkat2
NALNAMAH
Nama didalam ZAT SIFAT ASMA AFAL ALLAH
GHALIB
Semasa turun diubun2 bapa
ASYURATULLH
Bila turun hampir sampai keubun2 bapa
QIBLATUL AWAL
Bila sampai diubun2 bapa
KUNZUN
Dia berzikir kepada ALLAH atau dipanggil ZIKRULLAH
MAMSAKULHAL
Dijantung bapa iaitu didada bapa yang diberi nama SULTANULNUR
IDAMAN
Apabila sampai dipusat bapa
JUNUB
Bapa berjunub
TANDUS
40 hari bapa mengandung
ZATIFAH
Mengalir kedalam rahim ibu
WAHDATUL JIMAK
Mani dan manikam kedua ibu bapa
MANIKAM
Sehari didalam rahim ibu atau dipanggil HAYAT ALLAH
SYUHUD
7 hari didalam rahim ibu dan berpindah kedalam perut ibu semasa berumur sebulan
15 hingga 40 hari masih menjadi NUTFAH
41 hingga 80 hari ia bertasbih pada ALLAH
MAUL HAYAT
mula jadi mata dan dikenali dengan doa kanak2 yang sedang berdoa untukmelengkapkan dirinya
81hari hingga 119 hari ia bernama MUQOLAQOH atau ghairul muqolaqoh
160 hari ia bernama izaman
200 ia bernama LAHMAN iaitu INSAN SIRRULLAH
240 hari ia bernama SAL SAL atau QADIM ZAMANI
UJUD ILMU NUR SYUHUD
URI TEMUNI MENTUBAN BALI
9 bulan 10 hari PAYAKUN atau TENAFAS
ASSAMAD
Mula ketawa
MOHD YATIM
Mula jalan jatuh.
RAHMAT ALLAH...........bayi diberi nama
ITULAH PUSAKA ADAM
WALLAH HUAKLAM!!!!
ADA KOMEN ke????
Aku terjumpa didalam buku lama...kajian sain macam mana yer?