Islamic Widget

Wednesday, November 20, 2013

DIJEMPUT KERUMAH BONDA RATU DI KAJANG

Sedang aku berfikir tentang jin dan manusia sekali lagi telefon aku berdering,aku menjawab telefon terebut.
Aku : Ya ...siapa tu...?
Bonda : Kekanda la...Bonda Ratu
Aku : Ada apa kekanda?
Bonda : Kekanda nak menjemput adinda datang kemesyurat dirumah kekanda.
Aku : Bila tu?
Bonda : Ikut kelapangan adinda la...
Aku : Nanti adinda beritahu ya...
Bonda : Ok ok
Aku meletak telefon selepas memberi salam.
Aku berfikir dua tiga kali untuk datang kesana.Akhirnya aku membuat keputusan pergi kesana kerana boleh berjumpa dengan Dato' Seri S sekali.Aku membeli tiket bas warga emas selepas itu aku termenung panjang memikir dan menduga apkh pula akan terjadi nanti.Smpai hari aku nak bertolak
aku menalipon Dr Syed agar dia dapat menunggu aku di stesen bas Pudu Raya.Kuala Lumpur.

Aku menaikki bas kesana dan turun di Pudu Raya.Dr Syed menunggu disitu hanya dengan motor kapcai.Aku terkejut jugak maklumlah dengan beg lagi.
Kami bersalaman dan berhenti minum dikedai mamak disitu.Sambil berborak aku menalifon seorang anak angkat aku bernama N.
Aku : Assalamualaikom N.
N : Waalaikumussalam...abah kat mana ni?
Aku : Kat Pudu Raya dengan Dr Syed ni,kami tengah minum kat kedai mamak kat sini.
N : Saya datang jemput abah kat sana.
Aku : ok ok...
Dalam hati aku rasa seronoklah kerana tak payah naik motor kapcai....aku memberitahu Dr Syed yang N akan menjemput aku dari situ.
Aku : Sekejap lagi N datanglah.
Dr Syed : Alhamdulillah.
Dalam kami asyik berborak borak N pun sampai.Aku dan Dr Syed terlopong mulut,rupa rupanya N membawa lori satu tan untuk menjemput aku kerumah Bonda Ratu.Kami semua tersenyum sinis.Harapan aku untuk melaram berkecai tetapi tetap bersyukur kepada Allah.
Selepas bersalaman dengan Dr Syed kami pun bergerak kerumah Bonda Ratu.

BERSAMBUNG

SANTAI

No comments: