Islamic Widget

Monday, November 25, 2013

SAMBUNGAN

Bonda Ratu yang terkenal dengan sifat yang suka memburuk burukkan orang lain mula membuka cerita yang pertama:

Bonda : Dato' J adalah seorang yang cukup jahat dan suka mengadu domba,jangan rapat dengan dia kalau mahu selamat.Kenalkah dengan dia?
Aku : Tidak berapa kenal kekanda.
Bonda : Kalau Dato' J ni kenal adinda dan tahu yang adinda rapat dengan kekanda pasti dia tidak suka dan akan bermain dengan permainan kotornya .
Lain lain yang hadir : Eee...jahatnya Dato' J.
Aku : Kabarnya ilmunya cukup ampuh kekanda,betul ka?
Bonda : Ya... ampuh.... tetapi kekanda lagi bagus,kekanda ni bergelar Bonda Ratu Penguasa Alam setakad Dato' J tu perkara kecik saja bagi kekanda.
Aku : Kabarnya Dato' J boleh pancung maya(bunuh manusia secara batin hanya menggunakan tangan dari jauh yang boleh menyebabkan jantung orang yang kena serang putus dan mangsa boleh mati serta merta).
Bonda : Ya
Lain lain yang hadir : Hebat....hebat...
Bonda : Sebab itulah bonda(membahasa dirinya kepada orang lain,selain aku) supaya kalian jangan dekati Dato' J.
Lain lain yang hadir : Baik bonda.

Kembang kempis hidung Bonda Ratu yang bulat dihujung sambil ketawa kecil yang menampakkan giginya yang rongak bagaikan orang tua yang sudah berumur dan dipadankan dengan muka bujur pedek bermata kecil yang boleh mecacatkan kecantikkannya.
Busana Bonda Ratu pada malam itu berjubah gelap dan berapun, dipadankan kebadannya yang kecil dan rendah. Dikiri lengannya bergelang emas yang berbentuk kepala ular.
Manakala suaminya yang bergelar ayahanda Dato' Pengeran Temenggong pula sentiasa menyokong apa sahaja yang dikatakan oleh Bonda Ratu macam cerita animasi Upin dan Ipin ....betul betul....betul betul ...

BERSAMBUNG


SANTAI 

No comments: