Islamic Widget

Wednesday, November 6, 2013

CERAMAH DITERUSKAN

Bonda : Saya adalah Bonda Ratu Penguasa Alam yang boleh terbang diudara,persilatan yang cukup ampuh,sesiapa yang memegang kaki atau tangan saya ketika saya terbang maka sipulan itu juga akan turut terbang..
Jemaah : Terlopong mulut....mendengar ceramah tersebut,,,,masing masing mengangguk angguk
Bonda : Tahukah kamu semua siapakah sebenarnya Puteri Gunung Ledang itu?
Jemaah : Tak tahu...
Bonda : Dia sebenarnya bernama Puteri Nengsi Mardiah Denok
Jemaah : Mengangguk angguk lagi....
Bonda : Sayalah yang paling berkuasa dan umur saaya kini 504 tahun yang mampu dan tahu bercerita tentang puteri ini sebab saya bukannya manusia saperti kalian,saya berdarah putih...
Jemaah : Kehairanan ...

Dibawah bangsal tempat kami mendengar ceramah tersebut kelihatan bayang bayang harimau dan orang tua berpakian jubah dan bertongkat.
Jemaah yang yang dapat melihat menjadi senyap sepi....
Teringat aku didalam sejarah Majapahit yang terjadi pada tahun 1479 iaitu peperangn antara Sabdo Palon dan kaumnya dengan walisongo dengan kekalahan dipihak Sabdo Palon(penasihat Budha untuk Raja Majapahit ) dan sebelum dia lari meninggalkan Majapahit dia telah mengajar Nyi Roro Kidul segala ilmunya.
Mulai tarikh itu hingga sekarang lebih kurang 534 tahun tetapi Bonda Ratu menyatakan umurnya 504 tahun.Tiga puluh tahun jaraknya dari tarikh sebenar!!! Jadi siapakah Bonda Ratu ini sebenarnya yang mengaku dirinya yang bersatu dengan Nyi Roro Kidul tersebut?
Fikir.Fikir.Fikir.


BERSAMBUNG


SANTAI

No comments: