Islamic Widget

Thursday, November 7, 2013

KETEPI KALI DAN DUDUK ATAS BATU SAMBIL BERZIKIR DIDALAM GELAP


Selepas solat 'Isya ceramah diteruskan lagi oleh Bonda Ratu Penguasa Alam.
Bonda : Semua beredar keatas gunung ditepian air terjun tadi..
Jemaah : Mematuhi arahannya,semua bergerak perlahan lahan kedestinasi...

Semua mengambil tempat diatas batu untuk berzikir tarikat,aku sendiri tidak memahami apa tarikat yang dibawa,lelaki perempuan semuanya berzikir didalam malam yang gelap gelita itu tanpa sebarang lampu,walaupun lampu dari telefon tangan dilarang sama sekali.
Perempuan disatu pihak dan lelaki pula dipihak yang sebelah lagi...
Aku memasang lampu telefon bimbit aku,kedengaran suara melarang aku berbuat demikian..

Suara ; Padam lampu tu...nanti ular menyerang kita...
Aku ; memadam lampu tersebut
Bonda : Semua beredar dari sini....cepat..cepat...cepat...
Jemaah : Perlahan lahan beredar ketempat ceramah tadi....
Apabila semua jemaah sudah berkumpul dan mengadap Bonda Ratu Penguasa Alam umpama  mengadap seorang ratu yang telah ditabalkan.

Sekali lagi meneruskan ceramah:

Bonda : Segala gerak hati kalian bonda boleh dapat tahu termasok asal usul keturunan anda sekalian.
Jemaah :angguk angguk tanda faham
Diwajah para jemaah kelihatan terlalu taksub dengan Bonda Ratu Penguasa Alam tersebut.
Aku bersila dibahagian belakang sekali maklumlah aku ini orang baru,bimbang pula tersalah adat dan istiadat....
Aku tersenyum sendirian Penguasa Alam telah mengajak muridnya lari beramai ramai kerana takut dikejar ular,hanya dengan ular ajaib itu pun sudah tidak mampu bertahan bagaimana boleh menggelar diri sebagai Bonda Ratu Penguasa Alam.
Aku terus melayan fikiran bagaimana jika semua jemaah disini tersedar tentang kemampuan Bonda Ratu tentulah Penguasa yang mengangkat diri tersebut tidak mempunyai pengikut lagi...
Aku terus mengelamun ketika ceramah masih berjalan.

BERSAMBUNG


SANTAI

No comments: