Islamic Widget

Friday, November 15, 2013

AKU DAN ROMBONGAN BERGERAK PULANG KE UTARA

Selepas solat Subuh rombongan kami bertolak balik keutara dan ada yang pulang ke Langkawi.
Kami berasa sangat sedih dengan perkara yang berlaku,kami berhabisan duit untuk kemajlis tersebut.Apatah lagi keloh kesah mereka yang datang dari Langkwi yang terpaksa meredah laut semata mata untuk majlis tersebut.
Aku terasa bagaikan dihina,siapalah yang tahu akan perasaan hati aku ketika itu.
Bonda Ratu yang kononnya tahu membaca hati manusia seolah olah memihak kepada pihak lain yang pada pandangannya banyak membantu beliau.
Aku berasa cukup cemas ketika itu kerana undangan tersebut menggunakan persatuan kami yang berdaftar,sedangkan persatuan team B pun belum berdaftar. Apatah lagi persatuan Bonda Ratu yang bukan warga negara Malaysia.
Terasa benar aku bagaikan dipermainkan oleh Bonda Ratu.
Manakala Zam(anak angkat aku) nampaknya telah termakan dengan segala tindakkan Bonda Ratu.
Zam dan Dato'Seri S banyak menghabiskan wang dan waktu semata mata mahu membantu Bonda Ratu atas dasar mencari keluarga yang hilang. 
Berlainan benar dari slogan Dato' Seri S yang berbunyi;

"KITA BUKAN MENCARI KEKAYAAN TETAPI MENCARI KELUARGA KITA YANG TELAH LAMA HILANG UNTUK MENYAMBUNG KASIH DAN SILATURRAHIM"

Nampaknya Bonda Ratu sedang mempermainkan semua orang.Dihadapan aku berkata lain dan dihadapan orang lain bercakap lain pula.Mana satu yang boleh dipakai?

Persegketaan antara jemaah mula terasa tetapi Bonda Ratu pula menyalahkan Dato' J  atas semua kejadian itu.
Aku pula dilagakan dengan team B,Zam,ayah Zam,Dato' Seri S,bertambah kusut jadinya apabila mereka ini memandang serong kepadaku sedangkan aku tidak mengetahui apa apa pun.
Bonda Ratu selalu menyalahkan pihak lain dan bercakap takbur yang dia tidak hairan dengan serangan yang bakal dihadapi kelak apabila ada orang mensihati diatas tindak tanduknya supaya lebih berhati hati.

Bonda Ratu : Empat penjuru ka ? berapa penjuru ka bonda tak gentar sedikit pun.
Aduh hebatnya.....

Dimanakah Rukun Iman dan Rukun Islam yang diceramahkannya selalu?Rahmat!Barakah!Nikmatkah begini?
Yang mengetahui hanya Allah.

Aku sampai dirumahku dengan perasaan duka lara,niat untuk bersama sama kerabat tidak kesampaian.

Aku redzo dengan ketentuan Allah yang mungkin ada hikmah disebaliknya.
ALHAMDULILLAH.

BERSAMBUNG

SANTAI

No comments: