Islamic Widget

Saturday, November 16, 2013

SAMPAI DIRUMAH

Sampai dirumahku badan terasa amat letih tetapi kembali ceria apabila dua orang cucuku bertaraf anak yatim menyambutku.
Aku membeli sedikit buah tangan untuk mereka.Keletah cucuku dua beradik yang sekejap ketawa dan menangis membuat aku letih kembali.
Aku pun berehat sampai terlelap.
Seminggu selepas aku balik ada pula panggilan telefon dari Bonda Ratu memberitahu yang dia telah menerima pingat bagi pihak aku dari Sultan Indrapura bergelar Dato' Pangeran Alam Guru Syah Di Raja (DK Indrapura).Zam pula mendapat gelaran yang diterima sendiri bergelar Dato' Mangku Amanah Setia tanpa (DK).Ayah Zam
belum menerima apa apa gelaran. 
Kononnya gelaran itu pula bersamaan dengan gelaran dari alam ghaib setelah memohon kepada Allah. Aku termenung seketika memikirkan tentang gelaran itu walaupun sebelum ini aku telah pun mendapat pengikhtirafan negara dengan pingat Pahlawan Seri Setia Negara(PSSN) dari kerajaan Malaysia.

BERSAMBUNG

SANTAI

No comments: