Islamic Widget

Friday, November 29, 2013

LAGI LAMA LAGI MACAM MACAM BERSAMA BONDA RATU

Selepas solat aku teringat  Bonda Ratu pernah bercerita kononnya dia pernah berjumpa Nabi Allah Isa dan Saidina Ali di Kuala Lumpur ketika kami beramai ramai mendengar dakyahnya :

Bonda : Tahukah kalian yang bonda pernah berjumpa Nabi Allah Isa dan Saidina Ali
Aku : Dimana kekanda?
Bonda : Kuala Lumpur.
Aku : Mimpikah kekanda?
Bonda : Mana pulak mimpi,ini terang terang berjumpa kat masjid India,hensem betul dia,terpaku kekanda melihat wajahnya.
Suami bonda : Yang hensem sangat tu Saidina Ali ka?
Bonda : Yalah.
 Dalam hati aku lagi lama bersama dia lagi macam macam cerita karut marut dan fatwa yang dikeluarkan.
Aku masih disejadah dibilik tingkat atas rumah teres dua tingkat itu bersebelahan dengan bilik pemujaan Bonda Ratu yang dikatakan bilik sembahyang dia.Eh..baru aku terperasan yang gambar Nyi Roro Kidul bukan mengadap kiblat dan Bonda Ratu pula berzikir mengadap gambar Nyi Roro Kidul.Hairan sungguh aku ,tetapi kenapa masih ada orang yang mahu menjadi pengikutnya.....?
Mungkin mereka tidak tahu...inilah tugas aku selanjutnya untuk memberitu kepada yang tidak tahu...

BERSAMBUNG


SANTAI

No comments: