Islamic Widget

Sunday, November 3, 2013

BERJEMAAH BERSAMA BONDA RATU


Selepas solat Maghrib dan berzikir kami pun makan beramai ramai,makan selerak(tanpa hidangan) dan selepas makan perempuan yang mengaku dirinya Puteri Gunung Ledang tadi menjadi Bonda Ratu dengan menggelar dirinya sebagai Bonda Ratu Penguasa Alam...

Walaupun diatas gunung Bonda Ratu Penguasa Alam disediakan dengan tilam kuning berlapik lantai dengan kain kuning dan berlatar belakangkan kain kuning.Aku hanya memerhati gelagat Bonda Ratu Penguasa Alam itu.Matanya tidak lepas memandang aku sehingga aku berasa hairan kenapa dia asyik memandang aku.

Bonda Ratu Penguasa Alam memberi ceramah tentang 'Ilmu Pertahanan Diri'
Bonda:Sesiapa yang berada disini sahaja yang boleh menerima ilmu ini.
(sambil menunjukkan atucara persilatan batin tersebut)
Jemaah yang ada semua mengikut dan berbaiah dengan dia.Aku masih buntu.Akhirnya dia bersuara dan menuding jari kepada aku dan berkkata:
Bonda;Sesiapa yang berguru dengan kamu tidak payah lagi berguru dengan bonda kerana perjalanan kamu sama dengan bonda.
Aku:Diam
Apa yang bermain didalam hati aku tidaklah sama dengan apa yang dia beritahu.Aku sama sekali tidak bersejutu dengan kaedah pembakaran kemenyan dan melupakan diri dengan sengaja kerana  perbuatan tersebut boleh menjadikan syirik.

Ceramah diteruskan.
(tunggu episod selanjutnya yer yang lebih mendebarkan.Sipa pula Puteri Nengsi Marsiah Denok....tunggu yer...)


BERSAMBUNG


SANTAI

No comments: