Islamic Widget

Wednesday, December 11, 2013

BERPERANG DENGAN BHTK


Selama seminggu aku berfantasi berperang dengan BHTK ibarat sebuah mimpi ngeri:
Bermulalah peperangan antara aku dan BHTK.
Kononnya\aku pun mengumpulah segala bala tentera Allah untuk berjihad fisbilillah melawan syaitan laknatullah tersebut.
Tentera berkuda yang bersiap dengan berpakaian perang seolah olah didalam filem filem  perang berkuda.Mereka pun menyeranglah puak puak syaitan yang terdiri dari jin jin kafir dan BHTK itu.
Didalam peperangan itu aku dapat berdialog dengan BHTK yang berupa seorang perempuan tua dengan rambut panjang yang kusut masai serta bertongkat terketar ketar suaranya yang keluar dari kerongkong:

Aku : Kenapa kamu menghantar santau angin,suara tanpa wajah kepada aku?
BHTK : Hi...hi....hiiii....(sedikit mengilai)...kamu misti ikut perintah aku....hi...hi...hi....kerana akulah penguasa tujuh langit dan tujuh bumi....hi...hi...hi...aku berbuat demikian kerana kamu tidak mahu mengikut perintah aku....hi..hi...hi...
Aku : Tidak ada Penguasa Selain Allah.
BHTK menjadi amat marah lalu mengangkat tongkatnya untuk memukul aku,aku berlawan terus terusan,tiba tiba dia hilang dari pandangan (mungkin melarikan diri).
Peperangan pada hari pertama itu tidak banyak meunjukkan kekalahan atau kemenangan dikedua belah pihak.
Peperangan sudah masok hari kedua...

SURAH AL IMRAN

ayat 124-125

(Ingatlah wahai Muhammad) ketika engkau berkata kepada orang orang yang beriman (untuk menguatkan semangat mereka):

" tidakkah cukup bagi kamu bahawa Allah membantu kamu dengan 3000  tentera dari malaikat yang diturunkan?

Bahkan (mencukupi dalam pada itu) jika kamu bersabar dan bertaqwa dan mereka (musuh) datang menyerang kamu dengan serta merta,nescaya Allah membantu kamu dengan 5000 malaikat yang bertanda masing masing.

WALLAHUAKLAM.

BERSAMBUNG


SANTAI


No comments: