Islamic Widget

Wednesday, December 18, 2013

SAMBUNGAN HARI KEENAM

BHTK walaupun bergigi rongak dia tidak berhenti henti membaca serapah.

Disatu pihak lain kelihatan tentera fisabilillah sedang berkumpul,sembilan orang kelihatan sedang bermuzakarah disatu sudut,yang lain lain sedang berzikir.
Salah seorang daripada sembilan orang itu tadi bergerak kearah BHTK lalu berlaku pergaduhan.BHTK berlawan sekejap terbang kemudian berlari kepuncak bukit lalu dikejar lelaki tadi,sampai dibukit lelaki itu menepuk bumi,bumi pun terbelah dua dengan pantas lelaki itu menekan kepala BHTK tercungap cungap BHTK meminta ampun."ampun tuan....ampun " tetapi lelaki itu menekan lagi,lemah longlai .....lelaki itu pun beredar dan meninggalkan BHTK disitu tanpa membunuhnya.Bumi dibiarkan terbelah dua.
Wajah BHTK kembali menjadi tua bangka.
Tanpa mendung berarak tiba tiba hujan turun dengan lebatnya,hujan yang turun menimpa badan BHTK. Dia bergerak gerak dan bangun dengan wajah yang amat huduh sekali....lidahmya terjulur keluar bagai anjing yang kepenatan,lidahnya bertambah panjang bergerak kesana sini dan akhirnya lidah itu berhenti meliar apabila tersentuh suatu benda,diambilnya benda itu dengan lidahnya,digulung gulung benda itu sambil membawa kemulutnya.
Rupa rupanya benda itu adalah seruling syaitan.....dengan tangan yang terketar ketar dia meniup seruling itu tetapi tidak berdaya.Digagahinya berkali kali akhirnya berbunyi....mula mula perlahan kemudian menjadi semakin kuat preng.....preng.......preng...... Dengan baju yang koyak rabak,mata terjojol keluar siorang tua bangka berbongkok tiga itu masih meniup seruling syaitan tanpa mengmbil kira kepenatannya...lalu datanglah seekor demi seekor ular berkepala manusia datang menghampirinya,sayang semua yang datang jatuh kedalam bumi yang terbelah dua itu tanpa dapat naik lagi..
Keluar pula dari tanah beratus ratus ekor berwajah manusia yang sasa lalu menyembah BHTK,dia tersenyum tapi mengerikan.....lalu mengilai.....hi....hi....hi...hi....hi.....dengan suara didalam kerongkong yang amat menyeramkan.
Jin jin kafir yang keluar dari bumi berwajah manusia itu memukul gendang....riuh rendah didalam hutan itu,burung burung yang terbang mulai terbang ketempat lain tetapi ular, babi dan biawak semua mendekati dia.Beribu ribu tentera kufar telah hadir dan BHTK mengilai lagi tanda keseronokkan.Dia bergerak ketepi laut sambil mendongak keudara.Diudara beribu ribu wajah aneh berterbangan dan dilaut kelihatan beberapa ekor naga sedang memhempas badan dilautan,hempasannnya menyebabkan lautan bergelora.BHTK kelihatan gembira walaupun keletihan...
Dipihak tentera fisabilillah pula sedang mengatur srategi dengan kereta kuda,kuda perang siap bersenjata sambil berdoa kepada Allah supaya beroleh kemenangan.
Tentera kufar dari udara memulakan serangan dengan api dan angin dari udara.Serangan udara mencemaskan tentera fisabilillah dan ada yang gugur syahid...
Kelihatan tentera fisabilillah terus memohon kepada Allah dan bertakbir berulang ulang kali sehingga serangan menjadi reda lalu tentera fisabilillah dengan semangat baru menyerang diudara dengan kuda terbang bersama sama panahan maut,berguguran tentera kufar gugur seekor demi seekor,saki baki tentera kufar  menghilangkan diri entah kemana...
Tentera fisabilillah pun mengatur strategi untuk peperangan keesokkannya.
BHTK termenung disebalik sebatang pokok besar sambil menongkat dagu dengan wajah yang amat sugul serta berkuku panjang,berambut panjang yang tidak terurus,mata terjojol keluar,baju koyak rabak didalam keadaan kesejukkan terketar ketar lagi menyeramkan bagi sesiapa yang melihatnya.
Mulutnya terkumat kamit diselang seli dengan menyeringai dan menampakkan kesedihan yang amat sangat.
Perlahan lahan BHTK berkata dengan suara yang terketar ketar "besok aku akan kumpulkan tentera tentera yang paling ampuh untuk menyerang kalian semula,tunggulah pembalasan karma dari pihak kami"

SURAH AL BAQORAH
ayat 20

Hampir saja kilat itu menyambar mereka pengelihatan mereka.
Setiap kali (kilat itu ) menyinari,mereka berjalan dibawah (sinar ) itu,
dan apabila gelap menerpa mereka,mereka berhenti, nescaya DIA hilangkan pendengaran dan pengelihatan mereka. Sungguh, Allah Maha kuasa atas segala sesuatu.

TIADA SESUATU MELAINKAN ALLAH YANG BERKUASA



Tunggu yer....

BERSAMBUNG

SANTAI

No comments: