Islamic Widget

Thursday, January 2, 2014

SAMBUNGAN

Kawasan surau yang hanya lebih kurang seekar itu ditambah dengan tanah rezab sungai.Ditepi sungai itulah tanah ustaz.Kami beramai ramai membersihkan tanah itu dan menanam pokok pokok kelapa ringan dan lain lain tanaman.
Disebelah hadapan tanah itu dilindungi dengan sebuah bukit kecil tetapi boleh menutup pandangan mata jika melalui jalan raya yang dibina dibahagian atas bukit kecil terebut.Disebelah tanah itu terdapat kebun kelapa tua kepunyaan seorang lebai yang suka bertandang kepondok kami.
Tanah ditepi kaki bukit terdapat satu jalan kampung yang boleh menyusuri ketanah ustaz tetapi sekarang telah diturap dengan tar.Disebelah bawahnya pula terdapat sebatang anak sungai dengan air yang yang mengalir jernih.
Ada juga budak budak yang mengaut pasir untuk dijual kepada peraih.
Kami menyewa sebuah jentolak untuk lebih kemas dan cepat.
Tapak surau telah disediakan,khiblat ditentukan oleh ustaz.
Kami peruntukkan banyak masa disitu,siang gotong royong manakala malamnya jika tiada kuliah ustaz kami mengalunkan ASMA UL HUSNA dan kini semua sudah boleh menghafalnya.
Suatu malam ketika kami sedang mengalunkan ASMA UL HUSNA datanglah seorang lelaki menaikki motosikal dengan keadaan yang tidak terurus berumur lewat 20an tergesa gesa meletakkan motosikalnya dan menerpa masok kedalam pondok kami saperti kehilangan akal.



tunggu apa terjadi selanjutnya....

BERSAMBUNG



SANTAI

No comments: