Islamic Widget

Sunday, October 30, 2011

episod 7 hantu Baling


Gegak gempitalah cerita Aji yang dicanangkan
rakan seperjuangannya.

Gemok:Aji boleh jalan atas air.....
Pengikut:Betul ke ni....?(Mula sangsi)
Aji:Saya pun tak tahu yang saya boleh jalan atas air(merendah diri
tapi ye lah..tu..kalau jadi kat diri sendiri...memang macam tu...tak perasan la pulak...
Gemok:Percayalah.....aku yang nampak Aji jalan atas air....
(pakatan sulit mencari pengaruh dengan pura2 merendahkan diri)
Aji:Ya lah ....saya berubat orang sampai dapat surat kepujian kepujian(tak sabar nak cerita kepandaian sendiri...tapi semua itu kosong jer...)
Aji:Aku berubat orang buta pun boleh celik.Aku dah menandingi guru aku la....
Aku dah mencapai mertabat tertinggi(tak sabar memuji diri sendiri)
Pengikut:betul Aji.....
Pengikut lain:Kalau macam tu Aji dah menjadi wali la.....
Aji:Senyum simpul....(kepala angguk2)
tapi kau orang jangan cerita pada orang yang aku ni dah mencapai mertabat tu yer...
(pura2).

Keesokkan dikedai kopi mula la kasyap sana,kasyap sini...
semua orang ada jin sampai tak muat2....he..he...
kau orang percaya ker?

AKU PUN WALI JUGAK TAU..... TAPI WALI NIKAH ANAK....

HE HE HE

Nak tegelak la pulak yer...

SENDIRI MASOK BAKUL,SENDIRI ANGGKAT LA...


Kita ni...jangan buat macam tu yer.....
jadikanlah SEMPADAN.

Aku ingatkan diri aku:

BERZIKIRLAH KERANA ALLAH SEMATA2


SANTAI....

No comments: