Islamic Widget

Tuesday, October 13, 2009

santai 2

Pada tahun 1991
aku belajar mengaji kat ustaz Ismail..
Lepas tu belajar berzikir.....
Satu petang pada waktu asar...aku solatlah dimasjid sorang2....

Lepas tu datang seorang lelaki yang tidak dikenali kemudian memeluk aku..
Aku jadi terkejut beruk!!!!
Apa pasal ni...!!?

Dia minta aku mandikan dia dengan air kolah masjid tu..
aku lagi terkejut..
lelaki tu aku tak pernah lihat pun sebelum ini....
mati2 dia minta aku mandikan dia.....
aku pun tiada pilihan dan mandikan di dengan air kolah masjid tersebut!!!

Lepas tu aku bertanya dia kenapa buat aku macam tu.....?
dengan senyum simpul dia menjawab..
bahawa dia bernazar dari rumah...sesiapa yang ada dimasjid tu sorang diri
dia akan minta mandikan dia....
WALI!!!
La aku ni wali ke?
he he he
aku beritahu dia yang aku ni bukan wali
tapi cuma murid baru ustaz....
he he he
Wali anak boleh la...
dah 3 orang dah aku jadi wali..
he he he...
macam2 la dunia ni....

No comments: