Islamic Widget

Sunday, October 4, 2009

episod dua di Langkawi

Lepas tu kan dia jadi balik...

Kami sempat berdialog dengan dia...

jin:Aku datang dari laut...aku di jaga oleh datok budak ni...lani dia sakit
dan tak boleh bagi makan aku...jadi aku makanlah cucu dia.....ha ha ha....
jawab:Lani hang jangan kacau budak ni..kalau hang kacau
jugak...hang akan kepanasan
Jin:Peduli apa aku..panas ke sejuk ka....panas lagi sedap...
ha..ha...
Kami tidak mahu layan dia lagi maklum la setan,lagi layan lagi menjadi...
Kami letak dia atas dulang dan kami julang ramai2...
ketanah tak sampai,kelangit tak sampai.
Menjerit2 la dia,masa tu hujan dan ribut begitu kuat.
Hujan bagai dicurah air dan rasa masin bila terkena mulut kami.
Pasu2 bunga habis bertaburan dan ada yang pecah berderai...
Rupa2nya tempat lain tidak ada hujan dan ribut pun....
Air itu bukan air hujan tapi air laut..anihkan?
Kami julang dia lagi didalam dulang tersebut
akhirnya dia mengalah dan minta diturunkan dari dulang tersebut...
Kami buat tak dengar..
Kami teruskan asmaulhusna dengan kuat..
Jin jatuh tersepuk didalam dulang tersebut
dan dengan suara terketar2 minta dia di Islamkan.

Kami hantar dia kemasjid untuk tinggal dimasjid dan Islamkan dia....
Pemuda itu sihat saperti sediakala...
Sambung episod 3 yer....

Setan ni memang tidak boleh dipercayai...
tunggu episod 3 yer...





No comments: